گشت‌زنی کشتی‌های آمریکایی در تنگه تایوان

کد خبر: 897919

دو کشتی نیروی دریایی آمریکا در تنگه تایوان گشت‌زنی کردند که سومین عملیات این چنینی امسال است و قطعا خشم چین را به دنبال خواهد داشت.

گشت‌زنی کشتی‌های آمریکایی در تنگه تایوان

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، راشل مک‌مار، سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام آمریکا تاکید کرد: ناوشکن یواس‌اس استاکدیل و کشتی یواس‌ان‌اس پیکس در ترانزیت "عادی" در تنگه تایوان گشت زدند. عبور و مرور این کشتی‌ها از تنگه تایوان نشان دهنده تعهد آمریکا به یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز است. نیروی دریایی آمریکا به پرواز، گشت دریایی و عملیات در هر نقطه‌ای که قوانین بین‌المللی اجازه دهد، مبادرت می‌کنند.

پکن ماه اکتبر پس از گشت دو کشتی‌جنگی نیروی دریایی آمریکا در تنگه تایوان رسما اعتراض کرد و آن را نقض حاکمیت ملی خودش خواند. چین همچنان تایوان را یکی از استان‌های یاغی خود می‌داند که قرار است روزی با آن متحد شود. این در حالیست که دو طرف از پایان جنگ داخلی این سرزمین در ۱۹۴۹ به صورت جداگانه اداره می‌شوند.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفت، کشتی‌های چینی روز چهارشنبه حین این گشت‌زنی "حضور" داشتند، اما تمامی تعاملات میان نیرو‌های دریایی دو طرف "امن و حرفه‌ای" بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها