قاچاق ۵۵ تن طلا از لیبی به امارات

کد خبر: 898271

در سال‌های اخیر بین ۵۰ تا ۵۵ تن طلا به ارزش ۳ میلیارد دلار از لیبی به امارات قاچاق شده است.

قاچاق ۵۵ تن طلا از لیبی به امارات

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از پایگاه خبری العربی الجدید، در سال‌های اخیر بین ۵۰ تا ۵۵ تن طلا به ارزش ۳ میلیارد دلار از لیبی به امارات قاچاق شده است.

بر این اساس، دایره تجارت خارجی در مرکز آمار و ارقام وابسته به وزارت برنامه ریزی در دولت وفاق ملی (لیبی) اعلام کرد: مقدار طلایی که از لیبی به امارات قاچاق شده است حدود پنجاه تا پنجاه و پنج تن است.

اطلاعات این مرکز به دوره زمانی که این میزان طلا به امارات قاچاق شده است یا اینکه آیا مقادیری از آن متعلق به بانک مرکزی بوده یا خیر، اشاره‌ای نکرده، اما برخی از منابع تاکید کردند این قاچاق در دوره پس از وقوع انقلاب یعنی از سال ۲۰۱۱ تاکنون اتفاق افتاده است.

ازسوی دیگر، علی قریره -- مدیر اجرایی مرکز آمار و ارقام وابسته به وزارت برنامه ریزی دولت وفاق ملی -- با تاکید بر اینکه میزان قاچاق طلا به امارات و به طور مشخص به دبی در دوره گذشته بسیار بالا بوده است، از دولت خواست برای توقف عملیات قاچاق اقدام کند.

قریره با تاکید بر دقیق بودن اطلاعات و داده‌های مرکز آمار، گفت: مستنداتی رسمی درباره قاچاق طلای محلی به امارات به ارزش سه میلیارد دلار وجود دارد. بنا به گفته ناظران، عملیات قاچاق طلای لیبی در چند وقت اخیر به علت وخامت اوضاع امنیتی این کشور و نبود نظارت، افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها