۶۰ هزار دانش آموز یمنی در الحدیده از تحصیل محروم شده اند

کد خبر: 898280

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه در تازه‌ترین گزارش خود از یمن اعلام کرد که ۶۰ هزار دانش آموزی یمنی در استان الحدیده از تحصیل باز ماندند.

۶۰ هزار دانش آموز یمنی در الحدیده از تحصیل محروم شده اند

العالم: یونیسف در گزارشی اعلام کرد که یک سوم مدارس استان الحدیده واقع در غرب یمن به دلیل جنگ و وقوع درگیری‌ها بسته شده است.

پیشتر «گریت کاپلار» مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا ضمن نگرانی و ابراز تاسف از ادامه درگیری‌ها و خشونت‌ها در یمن، هشدار داده بود که این کشور به جهنمی برای کودکان یمنی تبدیل شده و علاوه بر درگیری‌های مسلحانه، سوءتغذیه و بیماری‌های قابل پیشگیری نیز بلای جان هزاران کودک یمنی شده است.

الحدیده در فاصله ۲۶۵ کیلومتری صنعاء پایتخت یمن قرار دارد و دروازه واردات بیش از ۷۰ درصد کمک‌های بین المللی و کالا‌های اساسی به این کشور جنگ زده برای تامین نیاز‌های مردم است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد نیز درباره حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده یمن هشدار داد و اعلام کرد که فعالیت بندر مهم الحدیده در ۲ هفته گذشته به علت خودداری شرکت‌های کشتیرانی از اعزام کشتی‌های حامل تدارکات و مواد غذایی به دلیل ناامنی‌های اخیر، تقریبا به نصف کاهش یافته است.

به عقیده کارشناسان، عربستان نیز مانند رژیم صهیونیستی برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های خود قائل به رعایت هیچ حد و مرزی در زمینه رعایت موازین حقوق بشر نیست.

ائتلاف متجاوز سعودی، از سال ۲۰۱۵ تاکنون ده‌ها هزار کودک و زن و مرد و جوان و سالمند یمنی را به خاک و خون کشیده و بخش زیادی از زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی دولتی و خصوصی این کشور را در سایه اهمال جامعه جهانی، نابود کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها