تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های شرقی اوکراین

کد خبر: 898615

در ادامه تنش روزافزون بین مسکو و کی‌یف، رئیس‌جمهور اوکراین با ارائه آماری مدعی افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های شرقی این کشور شد.

تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های شرقی اوکراین

باشگاه خبرنگاران جوان: پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، روز شنبه در پیامی توییتری از افزایش تحرکات نظامی روسیه در مرز‌های شرقی اوکراین خبر داد.

رئیس‌جمهور اوکراین در صفحه توییتر خود مدعی شد: «روسیه در مناطق دنباس و شبه‌جزیره کریمه (در شرق اوکراین) هم‌اکنون نزدیک به ۸۰ هزار نیروی زمینی، ۱۴۰۰ سامانه موشکی و توپخانه، ۹۰۰ تانک، ۲۳۰۰ خودروی زرهی، ۵۰۰ هواپیما و ۳۰۰ بالگرد مستقر کرده است».

روز یکشنبه هفته جاری در پی ورود غیرقانونی سه فروند کشتی اوکراینی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، نزدیک شبه‌جزیره کریمه، نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیرو‌های دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفته است و چند ملوان اوکراینی نیز زخمی شده‌اند.

همچنین بنا به گزارش نیویورک تایمز، سخنگوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، اعلام کرد ولادیمیر پوتین و آنگلا مرکل روز شنبه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، توافق کردند برای بررسی تنش اخیر بین مسکو و کی‌یف، گفتگو‌های چهارجانبه‌ای بین اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان، در سطح مشاور آغاز شود.

دولت روسیه در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز اخیر اوکراین گفته است این تحرکات طراحی عمدی «پترو پروشنکو» برای اِعمال حکومت نظامی در سراسر کشور و لغو انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین در ماه مارس است؛ چرا که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت پروشنکو در اوکراین به‌شدت کاهش یافته و شکست او در انتخابات آتی قطعی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها