روسیه: آمریکا تلاش دارد «شبه دولت» در سوریه ایجاد کند

کد خبر: 899004

نماینده روسیه در سازمان ملل با هشدار در خصوص حضور نظامی آمریکا در مناطق شمال و شرق سوریه، تأکید کرد کرد که این کشور تلاش دارد، شبه دولت در سوریه ایجاد کند.

روسیه: آمریکا تلاش دارد «شبه دولت» در سوریه ایجاد کند

خبرگزاری فارس: «دیمیتری بولیانسکی» سفیر مسکو در سازمان ملل در شورای امنیت سازمان ملل گفت که حجم اشغالگری و تلاش‌های آمریکا برای ایجاد یک «شبه دولت» در سوریه افزایش یافته و این مسأله روند سیاسی حل بحران را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

به نوشته‌ی پایگاه خبری شبکه رووداو، نماینده روسیه همچنین اقدامات آمریکا در سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی کشور‌های همجوار دانست.

در این نشست، «ابراهیم الجعفری» نماینده دولت سوریه نیز خواستار پایان تحریم‌های اقتصادی علیه کشورش شد.

روسیه پیش از این نیز به مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی در سوریه اشاره و تأکید کرده بود که واشنگتن در حال تلاش برای ایجاد یک «شبه دولت» در سوریه است؛ شبه دولتی که به بهانه مبارزه با داعش و حمایت از کرد‌های سوریه در شرق فرات، در حال شکل‌گیری است و یک منطقه تحت نفوذ آمریکا در شمال سوریه را ایجاد کرده است.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز امروز در گفت‌و‌گویی گفت: «با توجه به حیاتی بودن این موضوع برای کشور‌های منطقه (سوریه، عراق، ایران و ترکیه)، این یک بازی خطرناک است.» (توضیحات بیشتر)

به نوشته پایگاه تحلیلی نیویرکر، در اواسط سال ۲۰۱۵ که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا، ۵۰ نیروی ویژه را برای مشاوره دادن به کرد‌های سوریه در جنگشان با داعش اعزام کرد، دولت گفت که وعده خود را در ارتباط با خودداری از اعزام نیرو به خارج از کشور زیر پا نگذاشته است. اوباما گفت: «ما فقط یک ماموریت ویژه در آنجا داریم و این واقعا یک استثناست.»

شمار این نیرو‌ها به ۲۵۰ نفر، بعد به ۵۰۰ نفر و بعد هم به ۲۰۰۰ نفر رسید و اکنون شمار نیرو‌های ایالات متحده تقریبا دو برابر آن تعداد است. نه کنگره اقدام نظامی در سوریه را تصویب کرده و نه چنین کاری از نظر سازمان ملل متحد مجاز شمرده می‌شود. با این وجود، در سه سال گذشته ماموریت کوچک و متداول آمریکا به چیزی شبیه جنگی تمام عیار تبدیل شده است.

ایالات متحده در حال حاضر ده‌ها پایگاه از جمله چهار پایگاه هوایی در سوریه ساخته و نیرو‌های تحت حمایت آمریکا در حال حاضر کنترل منطقه‌ای به وسعت کروواسی را در شرق فرات در دست دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها