ارتش اوکراین به جنگنده‌ها و تجهیزات جدید مجهز شد

کد خبر: 899005

همزمان با افزایش تنش بین اوکراین و روسیه، رئیس جمهور اوکراین از تجهیز نیروی هوایی این کشور به تجهیزات جدید، چون انواع جنگنده و بالگرد خبر داد.

ارتش اوکراین به جنگنده‌ها و تجهیزات جدید مجهز شد

خبرگزاری فارس: به دنبال بروز تنش جدید در روابط اوکراین و روسیه، رئیس جمهور اوکراین روز گذشته از تجهیز نیروی هوایی کشورش به تجهیزات جدید و تعمیر شده خبر داد.

به نوشته وبگاه «یو. ای. وایر»، «پترو پروشنکو» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه از تجهیز نیروی هوایی این کشور به تجهیزات تعمیر شده و جدید، چون جنگنده‌های «سوخو_۲۷»، «میگ _۲۹»، هواپیمای آموزشی «ال_۳۹»، هواپیمای ترابری «آنتونوف_ ۷۷»، بالگرد‌های «میل _۸» و چندین پهپاد خبر داد.

پروشنکو در مراسم تجهیز نیروی هوایی ارتش به تجهیزات جدید گفت: «امروز خلبانان اوکراینی تجهیزات جدید و تعمیراتی را دریافت کرده‌اند که شامل جنگنده‌ها، هواپیما‌های آموزشی، بالگرد‌ها و پهپاد می‌شود. تاکید می‌کنم تمام سامانه‌های استفاده شده در بخش پدافند هوایی مستقر در نیروی زمینی قبل از آغاز ماه نوامبر (آبان)، در شرکت‌های "یوکرو برونوپروم" تعمیر شدند.»

به گزارش این منبع خبری، رئیس جمهور اوکراین عنوان کرد که یگان‌های دفاع هوایی این کشور نیز در آینده تقویت خواهند شد.

این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین روز گذشته با اتهام‌زنی مجدد علیه روسیه گفت که این کشور نیروی نظامی بزرگی در شرق اوکراین مستقر کرده که از سوی روس‌گرا‌ها در کریمه کنترل می‌شود.

پروشنکو در توییتی نوشت: «روسیه حدود ۸۰ هزار نظامی، ۱۴۰۰ توپخانه و سامانه‌های موشکی، ۹۰۰ تانک، ۲۳۰۰ زره پوش و حدود ۵۰۰ هواپیما و ۳۰۰ بالگرد را در منطقه مستقر کرده است.»

وی در همین زمینه از افزایش تدابیر امنیتی در بخش‌های حیاتی زیرساخت‌های اوکراین، چون نیروگاه‌های هسته‌ای و بنادر واقع در دریای سیاه در آنچه که مواجهه با «یک آزمون روسی برای نظم جهانی» خبر داد.

هفته گذشته سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آب‌های منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدار‌های نیرو‌های امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.

در جریان این اقدام نیرو‌های روس برای متوقف کردن این کشتی‌ها از سلاح استفاده کردند و در نتیجه سه نظامی اوکراینی زخمی شدند.

نیرو‌های امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر «کرچ» در کریمه هدایت کرده و آن‌ها را توقیف می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها