آمریکا از نظر میزان حملات هوایی در افغانستان رکورد زد

کد خبر: 899233

بررسی اطلاعات فرماندهی مرکزی نیروی هوایی آمریکا نشان می‌دهد که حملات ۱۰ ماهه سال جاری این کشور در افغانستان به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۶ رسیده است.

آمریکا از نظر میزان حملات هوایی در افغانستان رکورد زد

خبرگزاری فارس: ثبت ماهیانه حملات نیروی هوایی ارتش آمریکا در افغانستان که از سال ۲۰۰۶ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، نشان میدهد که حملات سال جاری میلادی توسط واشنگتن بیشترین میزان حملات بوده و رکورد تازه‌ای ثبت کرده است.

به نوشته پایگاه آمریکایی «تسک اند پِرپس» (Task and Purpose) بررسی نتایج اطلاعات نیروی هوایی ارتش آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در سال ۲۰۱۸ بیشتر از هر سالی طی یک دهه اخیر به افغانستان حملات هوایی و این کشور را بمباران کرده است.

انتشار این گزارش در شرایطی صورت گرفته که ثبت ماهیانه حملات هوایی و بمباران افغانستان توسط نیروی هوایی آمریکا از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است.

طبق اطلاعات نیروی هوایی آمریکا، از ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۱۸ (ده ماه ابتدایی سال جاری میلادی) نیرو‌های آمریکایی ۵۹۸۲ بمب در افغانستان ریختند که این میزان در قیاس با ۴۳۶۱ بمبی که سال گذشته ریخته بودند، رشد ۳۷ درصدی داشته است.

علاوه بر این، هواپیما‌های آمریکایی حدود ۶۶۰۰ سورتی پرواز در ۱۰ ماه اول سال جاری انجام دادند که در قیاس با کل سال ۲۰۱۷ رشد ۴۳ درصدی یافته است. سال گذشته میلادی نیروی هوایی آمریکا ۴۶۰۳ سورتی پرواز داشت.

انتشار این گزارش در شرایطی صورت گرفته که طبق برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکایی، «دونالد ترامپ» در تلاش است تا قبل از انتخابات سال ۲۰۲۰ تمامی نظامیان آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه آگوست ۲۰۱۷ با شبکه «ان بی سی نیوز» درباره افغانستان گفته بود که «ما در حال پیروزی (در این جنگ) نیستیم».

افزایش حملات هوایی آمریکا به افغانستان در دوره ترامپ از جهتی دیگر هم قابل تحلیل است. او در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ خود بار‌ها درباره مقابله با «تروریست‌ها در خاورمیانه» خواستار تشدید حملات و بمباران‌های مواضع آن‌ها شده بود.

با گذشت بیش از ۱۷ سال از جنگ آمریکا در افغانستان، ناامنی گسترده در این کشور همچنان ادامه دارد و با جای پا پیدا کردن داعش، حضور تروریست‌ها نه تنها کمتر نشده بلکه در سال‌های اخیر تروریست‌ها تنوع گسترده‌تری هم پیدا کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها