استقبال اردن از توافق گروه‌های یمنی در سوئد

کد خبر: 902870

وزیر خارجه اردن از توافق گروه‌های یمنی در سوئد و گشایش سیاسی در مذاکرات طرفین استقبال کرد.

استقبال اردن از توافق گروه‌های یمنی در سوئد

خبرگزاری فارس: «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن از توافق گروه‌های یمنی درباره آتش‌بس در بندر الحدیده، تبادل اسرا و دیگر توافقات این گروه‌ها درباره اوضاع تعز استقبال کرد.

الصفدی این توافقات را گامی مهم در مسیر دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران یمن و پایان دادن به درد و رنج مردم آن بر اساس قطعنامه ۲۲۱۶، نتایج گفتگو‌های ملی و طرح ابتکاری عربی، برشمرد.

طبق گزارش شبکه النشره، الصفدی همچنین از تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای که به دستیابی به این نتایج مثبت کمک کرده است، قدردانی کرد.

وی بر اهمیت اجرای توافقات سوئد و انجام هر تلاشی برای دست یافتن به راهکار سیاسی دائمی بحران یمن تأکید کرد.

هیأت دولت نجات ملی (مستقر در صنعاء) و هیأت دولت مستعفی یمن (مستقر در عدن) پنجشنبه (۲۲ آذر) پس از مذاکرات یک هفته‌ای در سوئد به توافق دست یافتند.

گفتگو‌های صلح یمن از یک هفته پیش در استکهلم سوئد میان دو هیأت صنعاء و ریاض آغاز شده بود و چهارمین دور گفتگو‌هایی بود که صورت می‌گرفت. در سه دوره پیشین طرفین موفق نشده بودند به هیچ دستاوردی برسند. عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین ۱۳۹۴ به منظور بازگردانی «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد، اما پس از گذشت چهار سال و بر جای گذاشتن ۵۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچ یک از اهداف خود نائل نیامده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها