اولین سفر یک مقام رسمی عربی به صنعاء از زمان آغاز بحران

کد خبر: 903144

سفیر کویت در یمن و نماینده ویژه سوئد طی سفر رسمی وارد پایتخت یمن شدند و با مقام‌هایی از دولت نجات ملی دیدار کردند.

اولین سفر یک مقام رسمی عربی به صنعاء از زمان آغاز بحران

خبرگزاری فارس: «فهد المیع»، سفیر کویت در یمن و نماینده ویژه سوئد، در صنعاء با «احمد حامد»، رئیس دفتر ریاست جمهوری یمن دیدار کردند.

خبرگزاری سبأ یمن امروز (شنبه، ۲۴ آذر) گزارش داد که این دیدار دیروز جمعه صورت گرفت و سفیر کویت و نماینده سوئد به همراه هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی وارد فرودگاه صنعاء شدند.

بر اساس این گزارش طرف‌های این دیدار در مورد گفتگو‌های اخیر طرف‌های یمنی در سوئد و تلاش‌های صورت گرفته برای موفقیت آن گفتگو کرده‌اند.

رئیس دفتر ریاست جمهوری یمن طی این دیدار از دولت کویت، دولت سوئد و دبیر کل سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه این سازمان به یمن در مورد موفقیت این گفتگو‌ها تقدیر و تشکر کرد.

این اولین سفر دیپلماتیک خارجی به صنعاء بعد از انعقاد توافق سوئد در مورد یمن و از زمان آغاز بحران در سال ۲۰۱۵ و آغاز جنگ عربستان علیه یمن است.

توافق سوئد پنجشنبه سیزدهم دسامبر بعد از یک هفته مذاکره بین طرف‌های یمنی (دولت نجات ملی یمن و دولت مستعفی) با نظارت سازمان ملل و وساطت «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه این سازمان به یمن حاصل شد.

شهر استکهلم، پایتخت سوئد میزبان این گفتگو‌ها که چهارمین دور گفتگو‌های یمن به شمار می‌رود، بود. سفیر کویت نیز به منظور تضمین بازگشت هیأت صنعاء و تأمین امنیت آن، با یک هواپیمای کویتی عازم فرودگاه صنعا شد و هیأت مذکور را تا سوئد همراهی کرد.

بر اساس توافق سوئد، علاوه بر تبادل اسرای طرفین که شمار آن‌ها چیزی بالغ بر ۱۶ هزار نفر است، طرف‌های درگیر بر سر آتش بس در استان و شهر الحدیده و عقب نشینی آن‌ها از این استان و واگذاری تامین امنیت آن به نیرو‌های امنیتی محلی و سازمان ملل به توافق رسیده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها