روسیه: صلح در منطقه با نقض برجام ممکن نیست

کد خبر: 904742

مشاور دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد، توافق هسته‌ای با ایران عملا تاثیر خود را ثابت کرده و برخلاف تصور آمریکایی‌ها، صلح در خاورمیانه با نقض برجام ممکن نیست و تنها در سایه ادامه مذاکرات سازنده با ایران امکان پذیر خواهد بود.

روسیه: صلح در منطقه با نقض برجام ممکن نیست

خبرگزاری تسنیم: "الکساندر وندیکتوف" مشاور دبیر شورای امنیت روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» اعلام کرد، برغم آنچه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا تصور می‌کند، صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه را نمی‌توان از طریق برهم زدن توافق هسته‌ای با ایران برقرار کرد و این در شرایطی است که جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند است.

این مقام روس تاکید کرد: «مواضع ما در قبال این موضوع کاملا مشخص است و بار‌ها اعلام شده است. برخلاف آمریکایی‌ها، به عقیده ما صلح در خاورمیانه با نقض برجام ممکن نخواهد بود، بلکه برعکس این دستاورد تنها در سایه ادامه مذاکرات سازند با تهران امکان پذیر است. ضمن اینکه توافق هسته‌ای عملا موثر بودن خود را ثابت کرده و جمهوری اسلامی بدون تردید به تمامی تعهدات خویش در چارچوب برجام پایبند بوده و گزارشات رسمی آژانس بین لمللی انرژی اتمی بار‌ها این مسئله را تایید کرده است.»

بیشتر بخوانید

پوتین تحریم‌های آمریکا علیه ایران را در شورای امنیت روسیه به بررسی گذاشت

حضور دبیر شورای امنیت روسیه در نشست امنیتی تهران درباره افغانستان

وندیکتوف در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد که در سایه تلاش‌های روسیه، نیرو‌های نظامی ایرانی که در سوریه حضور دارند حتی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از منطقه کاهش تنش جنوبی سوریه نیستند و این اقدامات از آن جهت صورت گرفته تا طرف اسرائیلی نگرانی نداشته باشد و در پاسخ به این تدابیر، گام‌های مثبتی در جهت تامین امنیت مرز‌های سوریه بردارد.

مشاور دبیر امنیت ملی روسیه همچنین گروه تروریستی داعش را بیشترین تهدید امنیتی در مناطق جنوبی این کشور نامیده و گفت که برخی اتباع تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان و حتی شهروندان روسیه و چین در این گروه‌های تروریستی عضویت دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها