رای اعتماد پارلمان عراق به دو وزیر پیشنهادی کابینه عبدالمهدی

کد خبر: 906246

نمایندگان پارلمان عراق امروز بار دیگر برای تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی رای‌گیری کرده و به دو وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند.

رای اعتماد پارلمان عراق به دو وزیر پیشنهادی کابینه عبدالمهدی

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر عراق بیش از دو ماه است که مأمور به تشکیل کابینه جدید این کشور شده است، ولی هنوز نتوانسته تشکیل کابینه خود را تکمیل کند.

نمایندگان ماه پیش در اولین جلسه راگیری پارلمان از میان ۲۲ وزیر پیشنهادی نخست‌وزیر، تنها به ۱۴ وزیر رای اعتماد داده بودند و به همین دلیل، پست‌های وزارتی برای تصدی ریاست هشت وزارتخانه، خالی باقی ماند که با دادن رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی در جلسه هفته گذشته و به دو وزیر پیشنهادی دیگر در جلسه امروز پارلمان، پست سه وزارتخانه دیگر همچنان بدون تکلیف باقی مانده است.

پارلمان عراق امروز دوشنبه برای ششمین بار جهت تکمیل کابینه جدید این کشور به ریاست عادل عبد المهدی تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری السومریه، نمایندگان پارلمان در جلسه رای‌گیری امروز از میان پنج وزیر پیشنهادی باقی‌مانده در کابینه عادل عبدالمهدی، به دو نفر رای اعتماد دادند.

یک منبع پارلمانی عراق گفت که نمایندگان به «شیماء خلیل الحیالی» و «نوفل بهاء موسی» به ترتیب به عنوان وزرای «آموزش و پرورش» و «مهاجرت» رای اعتماد دادند.

این در حالی است که نمایندگان پارلمان در جلسه روز سه شنبه گذشته به «صبا الطائی» و «هناء عمانوئیل» به عنوان دو وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش و وزارت مهاجرت رای اعتماد نداده بودند.

«فالح فیاض» و «فیصل الجربا» به ترتیب دو نامزد پیشنهادی نخست‌وزیر جدید عراق برای تصدی دو وزارتخانه مهم و حساس دفاع و کشور هستند، اما نمایندگان پارلمان عراق در جلسه امروز به «فیصل الجربا» به عنوان وزیر دفاع پیشنهادی رای اعتماد ندادند و رای‌گیری برای انتخاب «فالح الفیاض» به عنوان وزیر کشور را هم به جلسه بعدی موکول کردند.

جلسه امروز که ششمین جلسه رای‌گیری پارلمان عراق برای تکمیل کابینه پیشنهادی عبدالمهدی محسوب می‌شد با حضور ۲۵۱ نماینده تشکیل شد.

تعیین تکلیف سه پست خالی وزارتخانه‌های باقی‌مانده (وزارت دفاع و کشور و دادگستری) به جلسه آینده در تاریخ هشتم ماه آینده میلادی (ژانویه) موکول شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها