واکنش روسیه به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

کد خبر: 906923

وزارت خارجه روسیه با اشاره به گزارش‌هایی از احتمال خروج نیمی از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان، این اقدام را گامی درست در جهت آغاز روند صلح افغانستان دانست.

واکنش روسیه به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

خبرگزاری تسنیم،:«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره وضعیت افغانستان گفت: شرایط در این کشور همچنان پرتنش است و گروه‌های مخالف عملیات هجومی خود را در تمام افغانستان تشدید کرده‌اند.

وی افزود: روسیه بار‌ها به واشنگتن و شرکایش در ائتلاف به رهبری آمریکا هشدار داده است و گفته اشتراک کانال‌های سیاسی و دیپلماتیک برای آغاز یک روند صلح فراگیر ضروری است.

زاخارووا درباره گزارش‌های از خروج حدود ۷ هزار نظامی مستقر در افغانستان نیز گفت: ما این را گامی در مسیر درست می‌دانیم که قادر است آغاز روند صلح را نزدیک‌تر کند.

چندی پیش نیز «ضمیر کابلوف» مسئول بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در افغانستان اظهار کرده بود که طالبان تنها پس از توافق با آمریکا و تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های خارجی حاضر به گفتگو با کابل و پیوستن به روند صلح است.

گفتنی است که گزارش‌ها درباره خروج احتمالی ۷ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان تاکنون بطور رسمی توسط کاخ سفید و یا پنتاگون تایید نشده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها