دیدار سران ایران، ترکیه و روسیه اوایل ۲۰۱۹ درباره سوریه

کد خبر: 907546

بنابر اعلام معاون وزیر خارجه روسیه، رهبران کشور‌های عضو آستانه اوایل سال آینده میلادی درباره سوریه به میزبانی مسکو دیدار خواهند کرد.

دیدار سران ایران، ترکیه و روسیه اوایل ۲۰۱۹ درباره سوریه

خبرگزاری فارس: «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور غرب آسیا و آفریقا امروز جمعه گفت که سران نشست آستانه (روسیه، ترکیه و ایران) در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در روسیه دیدار خواهند داشت تا درباره شرایط سوریه به تبادل‌نظر بپردازند.

بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، بوگدانوف در این مورد گفت: «اکنون نوبت ماست تا میزبان نشست کشور‌های ضامن باشیم. قرار است که این (نشست) هفته اول سال آینده انجام شود و این موضوع به برنامه کاری رئیس‌جمهور بستگی دارد.»

دور قبلی این نشست در چنین قالبی روز هفتم سپتامبر (۱۶ شهریور) در تهران برگزار شده بود؛ و روسای جمهور سه کشور برای اولین بار در اول آذر ۱۳۹۶ در چارچوب روند آستانه در سوچی روسیه گردهم آمدند و ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ نیز در ادامه روند آستانه در آنکارا برای دومین با یکدیگر دیدار و در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر و توافق کردند که نشست بعدی را در جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند.

همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم امروز گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی هم احتمالا در نیمه نخست سال پیش رو با هم دیداری خواهند داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها