اخراج فعال سیاسی بحرینی از آلمان

کد خبر: 907986

اقدام مقام‌های آلمان در اخراج یک فعلان سیاسی بحرینی و تلاش برای بازگرداندن او به این کشور واکنش فعالان فضای مجازی را در پی داشت.

اخراج فعال سیاسی بحرینی از آلمان

خبرگزاری فارس: فعالان و کاربران فضای مجازی از همدستی دولت آلمان برای اخراج و استرداد فعالان سیاسی و حقوقی بحرین به این کشور انتقاد کردند.

اخیرا فعالان شبکه‌های مجازی به ویژه در توییتر به تصمیم دولت آلمان برای اخراج «شیخ احمد نوار»، فعال سیاسی و روحانی بحرینی از این کشور واکنش نشان دادند.

این فعالان بار راه اندازی هشتگی در توییتر به این اقدام آلمان اعتراض کردند و با بیان این که این گونه اقدام‌ها «جنایت» بوده و در تضاد با قوانین بین‌المللی است، از افکار عمومی و مقام‌های این کشور خواستند از تصمیم خود برای اخراج شیخ نوار منصرف شوند.

شیخ نوار در این ارتباط به شبکه تلویزیونی اللؤلؤه گفت که بعد از صدور حکم اخراج وی از آلمان در ماه نوامبر گذشته، تلاش‌هایی برای بازگرداندن وی به بحرین صورت گرفته است.

او گفت که به دلیلی مشارکتش در فعالیت‌های سیاسی و حقوقی بحرین، در صورت بازگشت به این کشور، به محض اینکه پای خود را به بحرین بگذارد بازداشت و شکنجه خواهد شد.

شیخ احمد نوار اخیرا بعد از صدرو حکم اخراج خود از آلمان در صفحه فیس بوک خود نوشت که مقام‌های این کشور تصمیم به استرداد او به بحرین گرفته‌اند.

نظام بحرین از سال ۲۰۱۱ که اعتراض‌های مردمی علیه سیاست‌های حاکمان و تبعیض دینی و سیاسی آن‌ها شروع شد، به بهانه تلاش برای ایجاد شورش دها نفر را بازداشت و صد‌ها نفر را سلب تابعیت کرده که از همین‌ترین افراد سلب تابعیت شده می‌توان به «شیخ علی سلمان»، دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین و «شیخ عیسی قاسم»، رهبر شیعیان این کشور هستند.

سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» بحرین امروز شنبه اعلام کرد که با سلب تابعیت ۱۰ تن دیگر طی روز‌های اخیر شمار افرادی که از ابتدای سال ۲۰۱۲ تابعیت بحرینی آن‌ها سلب و لغو شده، به ۸۰۴ نفر رسید.

بر اساس گزارش این سازمان مقام‌های بحرینی تنها در سال ۲۰۱۸، از ۲۹۸ شهروند بحرینی سلب تابعیت کرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها