واکنش ترکیه به اظهارات یک سناتور آمریکایی

کد خبر: 908728

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه به اظهارات یک سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق واکنش نشان داد.

واکنش ترکیه به اظهارات یک سناتور آمریکایی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه در واکنش به اظهارات لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق در سوریه اعلام کرد: ما از همه بهتر می‌دانیم که میان شاخه سوری پ. ک. ک. یعنی یگان‌های مدافع خلق و آمریکا چه ارتباطی وجود دارد. تروریست‌ها نمی‌توانند هم‌پیمان کشور‌ها باشند. همان‌گونه که داعش نماینده مسلمان‌ها نیست، پ. ک. ک. و یگان‌های مدافع خلق نماینده کرد‌های سوریه نیستند.

به تازگی لیندسی گراهام در پیامی در توییتر پس از اعلام تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه، گفت: واشنگتن باید پیش از هر گونه خروج از سوریه درباره این سه مسأله مطمئن باشد:داعش به طور کلی نابود شده باشد، ایران پیش‌روی نکند و متحدان کرد ما مورد حمایت قرار گیرند.

علاوه بر ابراهیم کالین، سردار کلیچ، سفیر ترکیه در آمریکا نیز خطاب به لیندسی گفت: آقای سناتور، امیدوارم زمانی که صحبت از متحدان کردتان می‌کنید، منظورتان یگان‌های مدافع خلق نباشد، زیرا هیچ گونه تفاوتی میان یگان‌های مدافع خلق و پ. ک. ک. وجود ندارد و واشنگتن نیز این مسأله را به خوبی می‌داند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها