درخواست فلسطین از «لاهه» برای تحقیق در مورد شهرک‌سازی‌ها

کد خبر: 909503

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی می‌گوید از دیوان بین‌المللی لاهه خواسته است در مورد شهرک‌های صهیونیست‌نشین رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تحقیق کند.

درخواست فلسطین از «لاهه» برای تحقیق در مورد شهرک‌سازی‌ها

خبرگزرای فارس:«صائب عریقات»، دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین از تلاش مقا‌م‌های تشکیلات خودگردان فلسطین برای مطرح کردن پرونده شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان خبر داد.

او چهارشنبه (۱۲ دی) گزارش داد که از دیوان لاهه خواسته است در مورد شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی تحقیقات رسمی آغاز کند.

عریقات در این ارتباط گفت: «با تداوم اشغالگری‌های صهیونیست‌ها و شهرک‌سازی‌های آن‌ها، سال ۲۰۱۸ شاهد فروپاشی در ارزش‌های اخلاقی و انسانی بود».

مذاکره کننده ارشد فلسطینیان در مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی همچنین گفت که رهبران فلسطینی به استفاده از حق خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی جهت مقابله با شهرک‌سازی‌های اسرائیل ادامه داده و تلاش می‌کنند قطعنامه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص معرفی اسامی شرکت‌هایی که در ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، اجرا شود.

تشکیلان خودگردان فلسطین ۲۲ ماه می‌از دیوان لاهه خواسته بود در مورد جرایم صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تحقیق کند.

در همین راستا، وزارت خارجه فلسطین از سکوت جامعه جهانی در قبال شهرک‌سازی‌های مستمر رژیم صهیونیستی و عدم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در این رابطه انتقاد کرد و گفت که پاسخگو قرار دادن رژیم اشغالگر قدس، اگر چه خود جنایت نیست، همدستی با جنایت‌کاران است.

وزارت خارجه فلسطین طی بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد، از اینکه رژیم صهیونیستی بیش ۱۵ دونَم (هر دونم ۱۰۰۰ متر مربع) زمین زراعی در جنوب الخلیل را برای شهرک‌سازی نابود کرده و همچنین قطع ده‌ها درخت زیتون انتقاد کرد.

در این بیانیه همچنین از اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب بیش از ۱۲۰ دونم زمین در روستای «ظهر المالح» واقع در جنوب شهر الخلیل خبر داده شده است.

وزارت خارجه فلسطین گفته است که رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد کمربندی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در داخل اراضی فلسطینیان بوده و ۱۲ شهرک و کانون صهیونیست‌نشین برای این کار در بین مناطق بدوی فلسطین در حال ساخت است.

تداوم شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینیان طی سال‌های گذاشته باعث توقف مذاکرات سازش بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها از سال ۲۰۱۴ شده است.

اخیرا و به دنبال انجام چند عملیات استشهادی در کرانه باختری به ویژه در شهرک‌صهیونیست‌نشین عوفره که منجر به کشته شدن سه نظامی صهیونیست شد، کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار ساخت تعداد زیادی از این شهرک‌ها در کرانه باختری فلسطین شد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی هفته گذشته موافقت کردند که بیش از دو هزار واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین ساخته شود. (+)

ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری فلسطین از سوی جامعه جهانی نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد معرفی شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد بار‌ها طی قطعنامه‌های مختلفی از رژیم صهیونیستی خواسته ساخت این شهرک‌ها را متوقف کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها