تلاش هیأت پارلمانی انگلیس برای دیدار با زنان زندانی در عربستان

کد خبر: 909769

جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس با ارسال نامه به سفارت عربستان در لندن، خواستار دیدار با فعالین حقوق زنان بازداشت شده از سوی این کشور شده‎اند.

تلاش هیأت پارلمانی انگلیس برای دیدار با زنان زندانی در عربستان

خبرگزاری مهر: به نقل از ایندپندنت، گروهی از اعضای پارلمان انگلیس در اقدامی فراحزبی خواستار تحقیق پیرامون گزارش‌هایی مبنی بر شکنجه و آزار جنسی زنان عربستانی شدند که به جرم فعالیت جهت احیاء حقوق زنان در بازداشت رژیم آل سعود به سر می‌برند.

گفتنی است سازمان عفو بین الملل در ماه میلادی نوامبر گزارش مرتبط با شکنجه فعالین حقوق زنان در عربستان سعودی را منتشر کرد و در همین راستا، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس با ارسال نامه‌ای به سفیر عربستان در لندن، خواستار بررسی وضعیت این افراد شدند.

آنها در این نامه از تمایل برای گفتگو با زنان بازداشتی سخن گفته و برای آزادی آنها ابراز امیدواری کردند.

گفتنی است بازداشت فعالین حقوق زنان در عربستان در حالی صورت می‌گیرد که ریاض از بابت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، از سوی جامعه جهانی تحت فشار است.

قرار است گروهی از نمایندگان و وکلای انگلیسی که هیأتی برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان تشکیل داده‌اند، به زودی گزارشی مشروح از یافته‌های خود منتشر کنند.

زنان بازداشتی در عربستان که شمار آنها به ۸ نفر می‌رسد، بین ماه‌های می تا آگوست زندانی و شکنجه شده‌اند و مطالبات آنها اغلب برخورداری از حقوق بدیهی چون رانندگی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها