۲۱۶ جلیقه‌زرد فرانسوی روانه زندان شده‌اند

کد خبر: 909870

وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرد در دوره اعتراضات فرانسوی‌های معترض به سیاست‌های اقتصادی دولت، ۲۱۶ نفر زندانی شده‌اند.

۲۱۶ جلیقه‌زرد فرانسوی روانه زندان شده‌اند

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از یورونیوز، بنا بر اعلام وزیر دادگستری فرانسه در دورۀ زمانی ۱۷ نوامبر تا ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۱۶ معترض فرانسوی روانۀ زندان شده‌اند. این دستگیری‌ها در جریان اعتراضات «جلیقه‌زردها» روی داده است و در تاریخ جنبش‌های اجتماعی فرانسه یک رکورد محسوب می‌شود.

از زمان آغاز اعتراض «جلیقه‌زردها» یعنی ۱۷ نوامبر تاکنون، دولت به شدت با این اعتراضات برخورد و هزاران تن از معترضانِ به سیاست‌های اقتصادی را دستگیر کرده است.

در میان جلیقه زرد‌های بازداشت شده، برخی در انتظار آغاز محاکمه هستند و برخی نیز احکامشان صادر شده و به چندین ماه حبس محکوم شده‌اند.

در حال حاضر ۴۵۷۰ نفر نیز در بازداشتگاه‌های پلیس به سر می‌برند و در مجموع تصمیماتی که درباره معترضان بازداشتی از سوی مقامات قضایی دیگر شهر‌های فرانسه گرفته شده بسیار شدیدتر از تصمیمات همکارانشان در پایتخت بوده است. بر این اساس، گفته می‌شود که مقامات قضایی خارج از پایتخت، سه برابر بیش از همکاران پاریسی خود، معترضان را به پشت میله‌های زندان فرستاده‌اند (۱۵۶۷ نفر در پاریس و ۳۰۰۳ نفر در دیگر مناطق کشور).

در این دورۀ یک ماهه تنها ۸۲۵ پرونده بدون پیگیری قضایی بسته شده که به آن معنی است که در ماه‌های پیش رو باید صد‌ها جلسۀ دادگاه برای رسیدگی به پروندۀ معترضان فرانسوی تشکیل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها