اتحادیه عرب فردا به ازسرگیری روابط عربی با سوریه رأی می‌دهد

کد خبر: 910415

یک روزنامه مصری مدعی شد که شورای اتحادیه عرب در نشست فردا به ازسرگیری روابط کشورهای عربی با سوریه رأی خواهد داد.

اتحادیه عرب فردا به ازسرگیری روابط عربی با سوریه رأی می‌دهد

خبرگزاری فارس: همزمان با اقدام برخی کشورها از جمله امارات و بحرین مبنی بر بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه، یک روزنامه مصری از موافقت اتحادیه عرب با ازسرگیری روابط کشورهای عربی با سوریه خبر داد.

روزنامه «الأهرام العربی» به نقل از برخی منابع نوشت که بسیاری از کشورهای عربی از جمله کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به سمت موافقت با ازسرگیری روابط بین اتحادیه عرب و سوریه پیش می‌روند.

این منابع گفتند که شورای اتحادیه عرب فردا یکشنبه در سطح نمایندگان دائمی تشکیل جلسه می‌دهد و طی آن به بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای عربی در دمشق و بازگشایی متقابل سفارتخانه‌های سوریه در پایتخت‌های این کشورها رأی خواهد داد و این در حالی است که اتحادیه عرب نوامبر ۲۰۱۱ به تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه رأی داده بود.

این روزنامه با اشاره به دودستگی در اتحادیه عرب در خصوص بازگشت سوریه به کرسی خود نوشت: «دو گروه در اتحادیه عرب وجود دارد یک گروه خواهان بازگشت سوریه به کرسی خالی خود است تا «بشار اسد» در اجلاس اقتصادی سران عرب در لبنان که قرار است این ماه برگزار شود، حضور یابد.

به نوشته این روزنامه گروه دوم موافق اعطای اجازه به بازگشایی سفارتخانه‌های کشورهای عربی در دمشق و بالعکس و موکول کردن بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به اجلاس آتی است که قرار است در ماه مارس آینده برگزار شود تا سران عرب در این اجلاس درباره این موضوع تصمیم‌گیری نمایند.

این منابع گفتند که هنوز اجماع درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حاصل نشده است اما این موضوع تقریبا قطعی شده و تنها بحث زمان بازگشت سوریه باقی مانده است.

امارات و بحرین هفته گذشته سفارتخانه‌های خود در دمشق را بازگشایی کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها