دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر انصارالله یمن

کد خبر: 910804

نماینده سازمان ملل در امور یمن با رهبر جنبش مردمی انصارالله دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار نماینده سازمان ملل با رهبر انصارالله یمن

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المیادین، مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش مردمی انصارالله دیدار کرد.

بر اساس این گزارش الحوثی در این دیدار با اشاره به موانع و کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز سعودی در مسیر اجرای توافق استکهلم گفت: ضرورت دارد که توافق استکهلم سریعا اجرا و اقدامات مربوط به آتش‌بس در تعز آغاز شود.

رهبر جنبش انصارالله همچنین بر اهمیت پرداخت حقوق و مزایای کارمندان در تمام مناطق یمن و بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا تاکید کرد.

الحوثی بر اهمیت آزادی اسرا بر اساس توافق استکهلم تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار درباره دور بعدی مذاکرات حل بحران یمن بحث و تبادل نظر کردند.

گریفیتس روز شنبه برای بررسی راهکارهای اجرای توافق استکهلم درباره الحدیده وارد صنعا پایتخت این کشور شد و امروز با محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن و هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی در این کشور دیدار کرد.

یک منبع دیپلماتیک در صنعا پیش از این گفت که گریفیتس در جریان سفر به صنعا با رهبران جنبش انصارالله و رئیس کمیته هماهنگی استقرار مجدد در الحدیده و بندرهای سه گانه آن دیدار خواهد کرد.

متجاوزان و مزدوران آنها به نقض توافق استکهلم ادامه می‌دهند و تا کنون با تجاوزات بی وقفه خود به الحدیده و مناطق مختلف آن، آتش‌‌بس به دست آمده بر اساس این توافق و قطعنامه 2451 شورای امنیت سازمان ملل را نقض می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها