نظامیان آمریکایی به سوی عراق سرازیر شده اند

کد خبر: 911588

منابع عراقی از حضور نیروهایی آمریکایی در پادگانی در کرکوک و ورود یک گردان زرهی آمریکایی به منطقه ای در ۱۴ کیلومتری بیجی دراستان صلاح الدین خبر دادند.

نظامیان آمریکایی به سوی عراق سرازیر شده اند

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، نوری حمه علی مسئول نیروهای پیشمرگه در محور بردی فاش کرد که شماری زیادی از نیروهای آمریکایی به پادگان «کی۱» کرکوک وارد شده و خواستار تحویل آن شده اند.

وی افزود: نیروهای آمریکایی زیادی رهسپار پادگان کی۱ شده و اعلام کرده اند:« باید این پادگان را با توجه به اینکه مرکز نظامی جایگزین دیگری برای تمرکز ما نیست، به ما بدهید».

این مسئول نیروهای پیشمرگه بیان کرد: حضور نیروهای آمریکایی در این پادگان بر روابط پیشمرگه و نیروهای عراقی مثبت است.

نوری حمه گفت: بخشی از نیروهای آمریکایی که رهسپار پادگان کی۱ شده اند از سوریه و بخشی دیگر از الانبار آمده اند.

پادگان کی۱ در ۱۵ کیلومتری از کرکوک واقع است و نیروهای عراقی از ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ در آن حضور دارند.

این در حالی است که برخی منابع نظامی عراقی از ورود گردان زرهی آمریکایی به پایگاه کی۲ در ناحیه الصینیه در بیجی در شمال استان صلاح الدین خبر دادند.

این منابع بیان کردند: این گردان شب گذشته به پایگاهی در ۱۴ کیلومتری بیجی در استان صلاح الدین وارد شده اند.

محمد خلیل فرماندار سنجار نیز از حضور آمریکایی ها در نوار مرزی عراق با سوریه خبر داده و اعلام کرده بود که نیروهای آمریکایی در کوه سنجار و ناحیه القحطانیه حضور دارند.

این در حالی است که قبلا «قاسم مصلح» فرمانده عملیات حشد شعبی در استان الأنبار در سخنانی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، وی گفت: امیدواریم که دولت عراق موضع قاطعانه ای را در قبال اقدامات تحریک کننده آمریکایی ها در کشور اتخاذ کند.

این فرمانده حشد شعبی ادامه داد: خبرهایی در خصوص احداث پایگاه های جدید آمریکایی در الانبار و صلاح الدین به گوش می رسد که نقض حاکمیت ملی عراق محسوب می شود.

وی اظهار داشت: ما خود به تنهایی قادر به حمایت و حفاظت از خاک و مرزهایمان هستیم و نیازی به وجود نیروهای بیگانه نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها