۲۷۶ بار نقض آتش‌بس در الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی

کد خبر: 912006

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از ادامه نقض آتش‌بس در الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر داد.

۲۷۶ بار نقض آتش‌بس در الحدیده توسط ائتلاف متجاوز سعودی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المسیره، یحیی سریع سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش همچنان به نقض توافق استکهلم ادامه می‌دهند به گونه‌ای که در چهل و هشت ساعت گذشته بیش از ۲۷۶ بار آتش‌بس در الحدیده توسط آن‌ها نقض شد.

وی افزود: مزدوران ۱۶۴ گلوله توپ و ۴۴ موشک کاتیوشا به سمت منازل و مزدرع شهروندان و مواضع نیرو‌های یمنی در الحدیده شلیک کردند.

سریع اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۶۱ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

این مسئول یمنی همچنین گفت که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات‌های گسترده مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای پیشروی در مناطق مختلف را به شکست کشاندند.

سریع اظهار داشت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به نقض آتش بس، ۵ عملیات علیه مواضع مزدوران انجام داد که در پی آن خسارات سنگینی به آن‌ها و تجهیزات جنگیشان وارد شد.

پیش از این مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که شهر تعز دچار ویرانی گسترده شده است و کمک‌های بشردوستانه باید وارد این شهر شود.

وی طی گزارشی از روند اجرای توافق استکهلم به شورای امنیت گفت: دو طرف درگیر در یمن تا حد زیادی به آتش بس پایبند بودند و پیشرفتی در روند اجرای توافق سوئد درباره الحدیده حاصل شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در عین حال گفت: ما از ثبت برخی موارد نقض آتش بس در الحدیده متاسفیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها