سوریه: برای بازگشایی سفارت‌ها گدایی هیچ کسی را نخواهیم کرد

کد خبر: 913032

معاون وزیر خارجه سوریه از بازگشایی سفارت‌های عربی و خارجی در دمشق استقبال کرده؛ اما در عین حال گفت که کشورش گدایی هیچ کسی را برای بازگشایی سفارت خود در دمشق نخواهد کرد

سوریه: برای بازگشایی سفارت‌ها گدایی هیچ کسی را نخواهیم کرد

خبرگزاری ایسنا:به نقل از روسیا الیوم، "أیمن سوسان"، معاون وزیر خارجه سوریه امروز (یکشنبه) در اظهاراتی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: هر کس که بدون اجازه سفارت خود را در دمشق بست و می‌خواهد تصمیم خود را در حال حاضر تغییر دهد، ما از این مسئله استقبال می‌کنیم؛ اما ما برای بازگشت کسی گدایی نمی‌کنیم.

وی عنوان داشت: ما از بسیاری از دیپلمات‌های غربی در سوریه اظهارات مثبت و خوبی را می‌شنویم. حتی آنها می‌گویند که امنیت دمشق بیشتر از بیروت شده است و آنها خواهان بازگشت به سوریه هستند، اما این مسئله همچنان در گرو تصمیم دولت‌هایشان است.

سوسان خاطرنشان کرد: اروپا تصمیم مستقلی ندارد، بلکه وابسته به ایالات متحده است و اروپا از این طریق خود را در حاشیه قرار داده است.

وی با بیان اینکه تناقضی در اظهارات مقامات آمریکایی وجود دارد، تصریح کرد: اظهارات بسیاری از مقامات فرانسوی در معرض تمسخر حتی همپیمانان‌شان قرار گرفته است.

وی افزود: هر کس که برای خودش به نقش سیاه لشکر راضی شده است، نمی‌تواند همچون افراد بزرگ صحبت کند.

سوسان عنوان داشت: بهتر است که فرانسه پیش از آنکه خود را در امور دیگران دخالت دهد، به مشکلات موجود در فرانسه بپردازد.

از سوی دیگر، این مقام سوری خاطرنشان کرد: ایالات متحده و اسرائیل تلاش می‌کنند که مدت درگیری در سوریه را از طریق حملات‌شان به سوریه طولانی کنند، اما نمی‌توانند اهداف خود را محقق کنند. همانطور که در گذشته نیز نتوانستند این کار را کنند.

سوسان گفت: ایالات متحده یا اسرائیل نمی‌توانند این تجاوزهای خود را با هیچ بهانه‌ای توجیه کنند. این اقدامات‌شان به معنای واقعی کلمه یک تجاوز است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها