واکنش شدیداللحن مشاور اردوغان به تهدیدات ترامپ

کد خبر: 913357

مشاور رئیس جمهور ترکیه به موضع‌گیری درباره تهدیدات ترامپ علیه آنکارا پرداخت.

واکنش شدیداللحن مشاور اردوغان به تهدیدات ترامپ

خبرگزاری مهر: یاسین اکتای مشاور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با اسپوتنیک، اعلام کرد که آمریکا تاکنون کاری در سوریه جز پیچیده تر کردن اوضاع در آنجا انجام نداده است.

وی افزود: آمریکا نه تنها کاری تاکنون در سوریه انجام نداده است بلکه کردها را نیز در معرض خطر قرار داده است. آنکارا نیروهای موسوم به یگانهای مدافع خلق و پ ک ک را جزو کُردها نمی داند. ترکیه کشوری است که از قدیم الایام تا به امروز حامی کُردها بوده است و به امور آنها اهتمام دارد. ترکیه کشوری است که کُردها در آزادی و امنیت در آن به سر می برند بدون هیچ تبعیض نژادی و تعرضی به آنها نمی شود.

اکتای تاکید کرد: آمریکا نمی تواند برای کُردها در سوریه بهشت ایجاد کند. آمریکا اوضاع را برهم می زند و کردها را در معرض خطر قرار می دهد. آمریکایی ها حامی کردها نیستند و اهتمامی به آنها ندارند بلکه آنها را به سوی خطر از طریق درگیر کردن آنها سوق می دهند.

مشاور اردوغان گفت: ترکیه خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه است و آنرا سرزمینی متعلق به همه ادیان، اتباع و ادیان می داند. ورود ترکیه به سوریه با هدف اشغال اراضی آن و ایجاد پایگاههای نظامی و بسط هیمنه و نفوذش؛ کاری که آمریکا و کشورهای دیگر انجام می دهند، نیست. هدف ممانعت از تهدیداتی است که از ناحیه سوریه ضد ترکیه می شود مانند تروریسم و مهاجرت. زیرا تکریه تاوان مستقیم هر تحرکی در سوریه را می پردازد و از این رو حق دارد در همه آنچه رخ می دهد، دخالت کند.

این موضع گیری مشاور اردوغان به دنبال تهدید دونالد ترامپ علیه ترکیه رخ می دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها