رئیس جدید ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

کد خبر: 913675

فرمانده نیرو‌های شمالی ارتش رژیم صهیونیستی امروز رسما به عنوان رئیس جدید ستاد کل نیرو‌های مسلح این رژیم سوگند یاد کرد.

رئیس جدید ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی کیست؟ +عکس

خبرگزاری فارس: با پایان دوره ریاست ژنرال «گادی آیزنکوت» بر ستاد کل نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه) سپهبد «آویو کوخاوی» رسما این مسئولیت را برعهده گرفته و سوگند خورد.

کوخاوی که بیست‌ودومین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح رژیم صهیونیستی است، طی مراسم تحلیف در مقر ارتش اسرائیل در تل‌آویو، گفت که این رژیم در منطقه‌ای خود را گسترانیده که به دلایل ملی و مذهبی خواستار ریشه‌کن کردن آن هستند.

به نوشته وبگاه نشریه «یدیعوت آحارونوت» وی در توضیح نیاز‌های رژیم صهیونیستی برای دوام آوردن در منطقه توضیح داد: «ما باید روی تقویت توانایی‌هایمان برای حمله (پیش‌دستانه) به دشمن تمرکز کنیم».

آیزنکوت نیز در سخنرانی پایانی خود با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید برای چالش‌های امنیتی پیش‌رو آماده شود، اذعان کرد: «دشمنان اسرائیل بیش از پیش پیچیده شده‌اند».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در این مراسم با تکرار ادعا‌های همیشگی و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: «طی سال‌های قبل با چالش‌های بزرگی روبه‌رو بودیم؛ جبهه‌های متغیر غزه، سوریه و لبنان. البته تمرکز اصلی ما بر ایران بود».

نتانیاهو در ادامه با اشاره به بهبود روابط تل‌آویو با برخی کشور‌های عربی منطقه، مدعی شد: «به لطف ظرفیت‌های اطلاعاتی، عملیاتی و فناوری ما، روابط با جهان عرب بیش از پیش تقویت شده است. کشور‌های اسلامی پیش‌رو در حال نزدیک‌تر شدن به ما هستند».

وی با ادعای اینکه کشور‌های عربی، اسرائیل را به‌جای دشمن، به عنوان متحدی علیه ایران می‌دانند، افزود: «آن‌ها می‌دانند که ما دشمنشان نستیم ببلکه متحد ضروری هستیم که می‌توانند به ما تکیه کنند».

کوخاوی پیشتر در سمت فرمانده رکن اطلاعات ارتش و فرماندهی مقر شمال با مسئولیت رصد تحولات مرز با لبنان وسوریه و معاونت آیزنکوت را برعهده داشت. وی در جریان انتفاضه دور نخست و دوم در سال‌های ۱۹۸۷ و ۲۰۰۰ و سه تهاجم اخیر ارتش این رژیم علیه مردم غزه در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ نیز مشارکت داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها