تحقیر جنگنده‌های «اف-۱۸» آمریکایی از سوی سوخو‌های روسیه

کد خبر: 918280

در جریان یک رهگیری هوایی، خلبانان دو جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه موفق شدند جنگنده‌های «اف-۱۸» نیروی دریایی آمریکا را مقهور قدرت خود کنند.

تحقیر جنگنده‌های «اف-۱۸» آمریکایی از سوی سوخو‌های روسیه

خبرگزاری فارس: آنطور که رسانه‌های روسیه در روز‌های گذشته اعلام کرده‌اند ۲ فروند جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه در یک رهگیری هوایی ۲ جنگنده «اف-۱۸ F/A» نیروی دریایی آمریکا را مقهور قدرت خود کردند.

این ماجرا در رسانه‌های آمریکایی همچون «بیزینس اینسایدر» نیز بازتاب داشته است. جریان از این قرار است که ۲ فروند جنگنده سوخو-۳۵ با «تیل گرفتن» (انجام مانور‌های برتری هوایی و قرار گرفتن در پشت جنگنده رقیب) تحقیر هواپیما‌های نیروی دریایی آمریکا را موجب شدند تا این که سر و کله یک جنگنده «اف-۱۵» ژاپنی پیدا شده و با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های آمریکایی را از دام خلبانان روس نجات می‌دهد. در نبرد‌های هوایی تیل گرفتن خلبانان از هم و قرار گرفتن در موقعیت مناسب حمله بسیار حائز اهمیت است.

تحلیلگران نظامی روسیه این رویداد را دلیلی بر برتری هوایی جنگنده‌های خود بر آمریکا و نوعی تحقیر آن‌ها بر شمرده‌اند.

این منابع پیشتر از مغلوب ساختن یک جنگنده «اف-۲۲» آمریکا در یک رویارویی هوایی بر فراز قلمروی هوایی سوریه خبر داده بودند. بنابر اخبار منتشر شده رهگیری هوایی سوخو‌های روسیه از جنگنده‌های آمریکایی در منطقه شرق دور روسیه رخ داده است.

مقام‌های آمریکا به طور مستقیم در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند، اما «جو هانتز» سخنگوی مقر فرماندهی نیرو‌های آمریکا مستقر در اروپا در این زمینه به بیزینس اینسایدر گفت که هواپیما‌ها و کشتی‌های آمریکا به طور مرتب در قلمروی هوایی و دریایی بین‌المللی با روس‌ها مواجه شده که اکثرا امن و حرفه‌ای هستند.

بیزینس اینسایدر در حالی که سعی کرده برتری هوایی روس‌ها بر آمریکا را کم اهمیت جلوه دهد، اما در نهایت متذکر شده که سوخو-۳۵ روسیه در زمینه نبرد نزدیک هوایی (داگ فایت) بر اف-۱۸ برتری محسوس دارد.

یک مقام روسیه نیز چندی قبل فاش ساخت که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخو-۵۷»، موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف-۳۵» و «اف-۲۲» آمریکا شده است.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد»، خبر استقرار سوخو-۵۷ در سوریه و برای مدت کوتاه که در فوریه سال قبل رخ داد، موجب تعجب بسیاری از کارشناسان نظامی شد، زیرا این جنگنده اینک در دست آزمایش قرار دارد و هنوز وارد ناوگان هوایی روسیه نشده است

مقام روسی در این زمینه اظهار داشته بود: «استقرار این چهار فروند جنگنده آشکارا به ما این امکان را داد تا با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف-۲۲ و اف-۳۵ که در همان قلمروی فضایی پرواز می‌کردند را شناسایی کنیم.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها