مخالفت محمود عباس با معامله قرن

کد خبر: 918627

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با معامله قرن و نقش یکجانبه آمریکا در روند سازش مخالفت کرد.

مخالفت محمود عباس با معامله قرن

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مجددا معامله قرن را مورد مخالفت قرار داد و بر نقش یکجانبه آمریکایی در هر روند سیاسی تاکید کرد.

وی در جریان دیدار با هیاتی روسی شامل سرگئی ورشنین معاون وزیر خارجه روسیه و الکساندر لاورنتیو فرستاده پوتین گفت: ما مجددا مخالفت کامل خود را با آنچه معامله قرن نامیده می‌شود اعلام می‌کنیم و اینکه فقط آمریکا در روند سیاسی نقش داشته باشد، را نمی‌پذیریم.

محمود عباس تاکید کرد: ما بر وحدت ملی فلسطین تمایل داریم و این از طریق اجرای دقیق توافق قاهره در سال ۲۰۱۷ میسر می‌شود. انتخابات قانونگذاری در قدس و کرانه باختری و غزه انجام خواهد شد تا فلسطینی‌ها بتوانند نمایندگان خود را از طریق صندوق‌های رای انتخاب کنند.

رئیس تشکیلات خودگردان از تمایل تشکیلات خودگردان برای تقویت و توسعه روابط با روسیه خبر داد.

از سوی دیگر معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفت: موضع اصولی روسیه در برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است و روسیه حامی حقوق ملت فلسطین است.

ورشنین بر اصرار روسیه برای پیگیری همه موضوعات شرق و موضوع فلسطین و همه موضوعات مورد اهتمام مشترک تاکید کرد و اعلام کرد: روسیه بر این باور است که راهکار سیاسی برای خاورمیانه بدون حل موضوع فلسطین وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها