جعفری: نیروهای آمریکایی باید خاک سوریه را ترک کنند

کد خبر: 918697

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بر ضرورت خروج نیروهای آمریکایی و بیگانه در این کشور تاکید کرد.

جعفری: نیروهای آمریکایی باید خاک سوریه را ترک کنند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که دولت سوریه از ابتدای جنگ تروریستی علیه خود تاکنون از هیچ تلاشی برای عمل به وظایف انسانی خود در قبال شهروندان سوری فرو گذار نکرده است.

وی افزود: دولت سوریه آماده تقویت همکاری با سازمان ملل و کشورهای عضو این سازمان برای بهبود وضعیت انسانی و فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت مهاجران است.

جعفری اظهار داشت: تا زمانی که دلایل اصلی درد و رنج مردم سوریه که همان وجود تروریسم است از بین نرود، قطعنامه های شورای امنیت و نشست‌ها و یا گزارش‌های آن نمی تواند این درد و رنج را کم کند.

وی افزود: سازمان ملل به ویژه اعضای شورای امنیت باید بی طرفی خود را حفظ کرده و بدون سیاسی بازی با دولت سوریه همکاری کنند.

این مقام سوری در ادامه تصریح کرد: دمشق از اینکه سازمان ملل در تهیه گزارش‌های خود درباره اوضاع انسانی در سوریه به اطلاعاتی غلط و یا به اخبار رسانه های غربی و غربی دشمن سوریه تکیه می کند تعجب می کند.

وی افزود: سازمان تروریستی کلاه سفیدها به دستور سرویس‌های جاسوسی غربی نمایشنامه‌های مختلفی درباره ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه اجرا کرده است تا کشورهای عضو شورای امنیت یکی پس از دیگری به سوریه حمل کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که پایان دادن به درد و رنج سوری ها نیازمند پایبندی به احترام به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور است.

جعفری تاکید کرد که برای مبارزه با تروریست‌های باقی مانده داعشی باید با دولت سوریه همکاری شود و کشورهای حامی این گروه‌های تروریستی باید از ادامه حمایت از تروریسم دست بردارند.

وی بر ضرورت پایان یافتن حضور غیر قانونی نیروهای بیگانه و آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و ترکیه ای در خاک سوریه تاکید کرد و گفت: این نیروها حامی تروریسم هستند و اقدامات بشردوستانه در سوریه را با مانع مواجه می کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که اقدامات یکجانبه علیه سوریه تروریسمی اقتصادی به شمار می رود به گونه‌ای که این اقدامات تاثیر منفی زیادی بر زندگی سوری ها گذاشته و مانع رسیدن نیازهای اساسی اولیه به آنها شده است.

جعفری تاکید کرد که دولت سوریه برای رسیدن به حل سیاسی بحران آماده همکاری با نماینده سازمان ملل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها