حکم اعدام رژیم آل خلیفه علیه یک فعال بحرینی

کد خبر: 919001

رژیم آل خلیفه در آستانه فرارسیدن هشتمین سالروز آغاز خیزش مردمی در این کشور یک شهروند را به اعدام و بیست و دو نفر را به حبس ابد محکوم کرد.

حکم اعدام رژیم آل خلیفه علیه یک فعال بحرینی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، دادگاه رژیم آل خلیفه امروز پنجشنبه یک شهروند بحرینی را به اعدام محکوم کرد.

دادگاه جنایی چهارم بحرین اتهاماتی همچون قتل یک نیروی پلیس و یک غیرنظامی، انجام انفجار‌های تروریستی، همراه داشتن مواد منفجره و سلاح برای انجام اقدامات تروریستی، جمع آوری پول برای یک گروه تروریستی، برگزاری تجمع و شورش را به این شهروند وارد کرده است.

این دادگاه همچنین ۲۲ شهروند بحرینی را در همین پرونده به حبس ابد و سلب تابعیت و پرداخت جریمه نقتی به مبلغ ۵۲۰ هزار دلار محکوم کرد.

رژیم آل خلیفه از دستگاه قضایی برای سرکوب هرگونه اعتراضی استفاده می‌کند و شهروندان معترض را بنا به اتهاماتی بی‌اساس به مجازات‌های سنگین محکوم می‌کند.

سازمان‌های بین‌المللی بار‌ها به رژیم آل خلیفه درباره تشدید سرکوبگری فعالان سیاسی و اجتماعی هشدار داده‌اند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ (۲۵ بهمن ۱۳۸۹) میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌خلیفه است.

مخالفان بحرینی با برپایی اعتراضات مسالمت‌آمیز خواستار آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور هستند.

رژیم بحرین همچنین با هم‌دستی برخی از کشور‌های عربی همچون عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و فعالان مدنی و سیاسی را به حبس‎های طولانی ‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها