متهم ردیف اول قتل خاشقچی از دید گزارشگر ویژه سازمان ملل

کد خبر: 919169

مقامات ترکیه می‌گویند که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه، محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی را متهم ردیف اول پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مطرح این کشور می‌داند.

متهم ردیف اول قتل خاشقچی از دید گزارشگر ویژه سازمان ملل

خبرگزاری فارس: مقامات ترکیه می‌گویند که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه، محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی را متهم ردیف اول پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار مطرح این کشور می‌داند.

به گزرش الجزیره، مشاور رئیس حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه می‌گوید که «انیس کالامار» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های خودسرانه معتقد است «محمد بن سلمان»، ولی عهد سعودی، متهم ردیف اول قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول است.

انیس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مربوط به اعدام‌های خودسرانه که مسئولیتِ پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی را بر عهده دارد، سه‌شنبه گذشته مصادف با ۲۹ ژانویه/۹ بهمن با دادستان کل استانبول دیدار کرده بود.

خانم کالامار همراه با یک تیم حقوقی و گروه پزشکی قانونی سازمان ملل، سفری یک هفته‌ای به ترکیه انجام داده است. وی دوشنبه گذشته نیز با «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم دیدار کرده بود.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد رژیم آل‌سعود دوم اکتبر / ۱۰ مهر به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرده بود که مدارک ازدواجش را تحویل بگیرد، اما دیگر از این سفارت خارج نشد و یک تیم ۱۵ نفره از عربستان او را در کنسولگری به قتل رساندند.

روزنامه واشنگتن پست پیش از گزارش داده بود، جمع بندی دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا این است که محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان سعودی، دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، هر چند ریاض نقش محمد بن سلمان در این قتل هولناک را انکار کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها