درخواست تل‌آویو از واشنگتن

کد خبر: 919573

رژیم صهیونیستی در تلاش است تا آمریکا را به حفظ حمایت‌های مالی از نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان مجاب کند.

درخواست تل‌آویو از واشنگتن

خبرگزاری فارس: در حالی که روز جمعه یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کمک‌های «آژانس توسعه بین‌المللی» این کشور به تشکیلات خودگردان فلسطین و کرانه باختری رسما قطع شده، مقامات تل‌آویو، اما تداوم این کمک‌ها را برای امنیت خود ضروری می‌دانند.

«باراک راوید» خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مقام دولتی تل‌آویو نوشت: «تداوم کمک آمریکا به نیرو‌های امنیتی (تشکیلات خودگردان) فلسطین، از اولویت بالایی برای اسرائیل برخوردار است».

این مقام صهیونیست که نامش فاش نشده، به راوید گفت که «ران درمر» سفیر رژیم اسرائیل در واشنگتن و «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی هنوز در تلاش هستند تا قانون ضد تروریستی کنگره ایالات متحده را به نوعی اصلاح کرده تا اجازه تداوم حمایت مالی آمریکایی‌ها از نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری داده شود.

وی با بیان اینکه رایزنی‌ها درباره قانون ضد تروریستی آمریکا با دولت «دونالد ترامپ» و سران کنگره ادامه خواهد داشت و ابراز امیدواری کرد که تل‌آویو بتواند طی دو هفته آینده راهکاری را برای این مشکل پیدا کند.

این مقام صهیونیست همچنین افزود که رژیم اسرائیل خوستار توافقی است که از یک سو گرفتن غرامت از تشکیلات خودگردان بابت عملیات‌های گروه‌های مقاومت را تسهیل کند و از سوی دیگر تداوم حمایت آمریکا از نیرو‌های امنیتی فلسطینی را تضمین نماید.

وی در پایان توضیح داد که اگر تل‌آویو نتواند راهکار مشترکی با واشنگتن درباره موضوع غرامت گرفتن از تشکیلات پیدا کند، آنگاه از دولت ترامپ می‌خواهد که به نحوی یک متمم به قانون مذکور اضافه نماید که حداقل کمک‌ها به نیرو‌های امنیتی فلسطینی ادامه داشته باشد.

یک مقام آمریکایی روز جمعه از اجرای ابلاغیه رسمی ۳۱ ژانویه مبنی بر لزوم قطع حمایت‌های مالی واشنگتن از کسانی که به نوعی با تروریسم مرتبط هستند خبر داد و گفت که بدین ترتیب کمک ۶۰ میلیون دلاری سالانه به نیرو‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز قطع شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها