اعتراض اروپا به تمدیدنشدن ماموریت نیرو‌های بین‌المللی در الخلیل

کد خبر: 919582

کشور‌های عضو برنامه حضور موقت نیرو‌های بین‌المللی در الخلیل، ضمن اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تمدید نکردن ماموریت آنها، این اقدام را خروج از توافق اسلو ۲ عنوان کردند.

اعتراض اروپا به تمدیدنشدن ماموریت نیرو‌های بین‌المللی در الخلیل

خبرگزاری فارس: تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم تمدید ماموریت «نیروی بین‌المللی ناظران در الخلیل» اعتراض کشور‌های عضو این گروه را درپی داشت.

وزرای امور خارجه کشور‌های نروژ، سوئد، ایتالیا، سوئیس و ترکیه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک، ضمن محکوم کردن عدم تمدید ماموریت نیرو‌های حاضر در الخلیل، تاکید کردند که این تصمیم اسرائیل، خروج از قرارداد «اسلو ۲» مورخ سال ۱۹۹۵ است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد، پنج کشور عضو این ماموریت بشردوستانه ضمن ابراز نگرانی از تاثیر تصمیم تل‌آویو بر وضعیت موجود در کرانه باختری، اعلام کردند که این اقدام یکی از معدود مکانیزم‌های مانع درگیری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کند.

همچنین در این بیانیه آمده است که رژیم صهیونیستی ملزم است با توجه به قوانین بین‌المللی، از فلسطینی‌ها حاضر در الخلیل حفاظت کرده و کشور‌های عضو قویا با ادعا‌های مطرح شده از سوی تل‌آویو مبنی بر اینکه نیرو‌های حاضر در الخلیل علیه امنیت آن اقدام کرده‌اند، مخالفت هستند.

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای عدم تمدید ماموریت نیرو‌های موقت بین‌المللی در الخلیل، خطر افزایش تنش‌ها در وضعیتی که هم‌اکنون شکننده است را دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها