عراق استقرار نظامیان آمریکایی در موصل را تکذیب کرد

کد خبر: 919655

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اخبار منتشر شده در خصوص استقرار نیرو‌های آمریکایی در مرکز استان نینوی را تکذیب کرد.

عراق استقرار نظامیان آمریکایی در موصل را تکذیب کرد

خبرگزاری فارس: دولت عراق استقرار نیرو‌های آمریکایی در شهر موصل را تکذیب کرد.

شبکه سومریه عراق به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی این کشور شنبه (۱۳ بهمن) در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص استقرار نیرو‌های آمریکایی، این گونه اخبار را جعلی خواند.

در بیانیه این مرکز آمده است: «هر از گاهی از سوی برخی سایت‌های به ظاهر رسانه‌ای مواضع و اخباری منتشر می‌شود. این سایت‌ها فرسنگ‌ها با کار حرفه‌ای رسانه فاصله دارند. از این رو، عمدا دست به انتشار اطلاعاتی اشتباه و غیر صحیح می‌زنند که آخرین آن، این بود که "نیرو‌های آمریکایی در مقر نیرو‌های مسلح عراق در موصل مستقر شده و نیرو‌های الحشد الشعبی و امنیت داخلی را از این مقر‌ها طرد کرده‌اند"».

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از رسانه‌ها و شهروندان عراقی خواست اخباری را که بدون منبع رسمی منتشر می‌شود، باور نکنند؛ چرا که چنین اخباری با هدف کسب شهرت آن هم به طریق غیرحرفه‌ای و به دور از مشی رسانه‌ای و برای جذب مخاطب منتشر می‌شود.

امروز برخی رسانه‌های عراقی اخباری مبنی بر استقرار نیرو‌های آمریکایی در شهر موصل، مرکز استان نینوی منتشر کردند و در شبکه‌های اجتماعی نیز این اخبار بازتاب داشت.

حضور نیرو‌های آمریکایی حتی در زمان اشغال بخش‌هایی از خاک عراق از سوی گروه تروریستی داعش منتقدانی داشت و با پایان خلافت خودخوانده این گروه تروریستی در شهر موصل، احزاب و جریان‌های سیاسی عراق مخالف این حضور بوده و خواهان خروج این نیرو‌ها هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها