اردوغان: ۲۵ بهمن در سوچی با پوتین دیدار خواهم کرد

کد خبر: 919860

رئیس جمهوری ترکیه از دیدار با همتای روسی خود در ۲۵ بهمن ماه در شهر سوچی خبر داد.

اردوغان: ۲۵ بهمن در سوچی با پوتین دیدار خواهم کرد

خبرگزاری مهر:به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: ۱۴ ماه جاری (۲۵ بهمن ماه) در سوچی با آقای پوتین دیدار خواهم کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: در همه نشست‌ هایی که در سوچی با ایران و روسیه داشتیم بر اهمیت تمامیت ارضی سوریه تاکید کرده‌ و حفاظت از تمامیت ارضی این کشور اساس سیاست‌ های ما در شمال سوریه است.

وی در ادامه افزود: چه ما و چه روسیه تلاش داریم تا مساله گشت‌زنی در منبج را به یک راه‌حل برسانیم. برخی به دنبال ایجاد منطقه حائل در شمال سوریه هستند، اما ما خواستار ایجاد منطقه‌ ای امن در شمال سوریه هستیم.

اردوغان اضافه کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد از صاحبان اصلی منبج را اعراب تشکیل می‌دهند؛ اما با انجام برخی اقدامات بافت قومی این منطقه را تغییر داده‌ اند. فرایند مربوط به ادلب به شکل قاطعانه ادامه دارد، ولی در خصوص منبج مسائلی وجود دارد. منطقه عین العرب تا قامشلی را به عنوان منطقه امن تعریف می کنیم.

رجب طیب اردوغان افزود: تماس‌ هایی در سطوح پایین میان آنکارا و دمشق برقرار شده است. سازمان‌های اطلاعاتی نمی‌ توانند بگویند همانطور که سیاستمداران رفتار می‌ کنند ما هم همانگونه رفتار می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۵ فوریه (۱۶ بهمن ماه) در واشنگتن نشست وزرای خارجه درباره مسئله سوریه برگزار خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها