افزایش ابتلا به آنفلوآنزای «H۱N۱» در مغرب و ثبت ۱۱ مورد مرگ

کد خبر: 920143

وزارت بهداشت مغرب از افزایش شمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزای نوع «H۱N۱» در این کشور و ثبت ۱۱ مورد مرگ بر اثر این بیماری خبر داد.

افزایش ابتلا به آنفلوآنزای «H۱N۱» در مغرب و ثبت ۱۱ مورد مرگ

خبرگزاری فارس: وزارت بهداشت مغرب اعلام کرد که از مجموع ۵۸ مورد ابتلا به آنفلوآنزای نوع «H۱N۱» که از التهاب‌های حاد تنفسی رنج می‌بردند، ۱۵ مورد بهبودی حاصل کرده و ۳۲ نفر نیز همچنان تحت درمان هستند.

خبرگزاری مغرب گزارش کرد که وزارت بهداشت این کشور با اشاره به ثبت ۱۱ مورد مرگ در میان مبتلایان به بیماری فوق، آورده است که علت مرگ این افراد عوامل تشدیدکننده بیماری از جمله بارداری، بیماری‌های مزمن و یا سن بالای ۶۵ سال و کمتر از پنج سال عنوان شده است.

بر اساس این گزارش موارد ابتلا به این بیماری در شهر‌های رباط، فاس، طانطان و ازیلال گزارش شده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت مغرب، آزمایشاتی بر روی ۶۸۴ مورد مشکوک به ابتلا به این بیماری انجام شده که نتیجه ۳/۲۳ درصد آن‌ها مثبت بوده و نشان می‌دهد ۱۶۰ نفر از آن‌ها به بیماری آنفلوانزای «H۱N۱» مبتلا هستند.

آنفلوانزای H۱N۱ یک بیماری بسیار مسری است و یکی از چندین ویروس آنفلوانزای است. انتقال ویروس‌های آنفلوانزای H۱N۱ به انسان غیر معمول است. با این حال، ویروس آنفلوانزای H۱N۱ می‌تواند از طریق تماس با محیط‌های آلوده با ویروس‌های به انسان منتقل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها