دلایل عدم استفاده از بالگرد‌های «بلک هاوک» در افغانستان

کد خبر: 920515

سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که نیروی هوایی افغانستان برای استفاده از ناوگان بالگرد‌های «بلک هاوک» با کمبود خلبان و تکنسین برای تعمیر و نگهداری این بالگرد‌ها روبرو است.

دلایل عدم استفاده از بالگرد‌های «بلک هاوک» در افغانستان

خبرگزاری تسنیم: «جان سپکو» سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش تازه این نهاد نظارتی اعلام کرد: آمریکا در حالی تجیهز نیروی هوایی افغانستان با بالگرد‌های «بلک هاوک» را آغاز کرده که نیروی هوایی این کشور با کمبود خلبان برای پرواز و تکنسین برای تعمیر و نگهداری این بالگرد‌ها روبرو است.

به گزارش «رویترز»، سیگار در حالی این هشدار را مطرح می‌کند که نگرانی‌ها درباره توانایی نیرو‌های امنیتی افغان با مخالفان مسلح پس از خروج نیرو‌های خارجی وجود دارد.

ارتش آمریکا تاکنون از مجموع ۱۵۹ بالگرد بلک هاوک تنها ۱۶ فروند را به نیروی هوایی افغانستان و نیرو‌های ویژه این کشور تحویل داده است که آهستگی روند آموزش نیرو‌های افغان نگرانی سیگار را در پی داشته است.

در این گزارش آمده است که حتی درصورت انتقال همه بالگرد‌ها در زمان مقرر نگرانی در این باره وجود دارد که نیروی هوایی افغانستان به دلیل روند آهسته آموزش خلبان‌ها و برنامه‌ها برای تعمیر و نگهداری بالگرد‌ها قادر به استفاده از همه آن‌ها نباشد.

بالگرد‌های بلک هاوک قرار است جایگزین ناوگان بالگرد‌های فرسوده ارتش افغانستان شود که مربوط به دوران شوروی است.

این در حالی است که ارتش آمریکا خود محدودیت‌های عملکردی بالگرد‌های بلک هاوک را در مقایسه با «Mi-۱۷» ساخت تایید می‌کند که قادر به حمل بار و نیرو‌های بیشتر بوده و می‌تواند در ارتفاع بالاتری نیز پرواز کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها