نشست آمریکایی ورشو، نتیجه‌ای جز شکست خواهند داشت

کد خبر: 921300

یکی از رسانه‌های فلسطین در یادداشتی به نشست آتی ورشو اشاره کرد و به اهداف اصلی آمریکا از برگزاری این نشست پرداخت.

نشست آمریکایی ورشو، نتیجه‌ای جز شکست خواهند داشت

خبرگزاری فارس: وب‌سایت خبری «فلسطین آنلاین» در یادداشتی کوتاه به نشست ورشو که قرار است ۱۳ و ۱۴ فوریه برگزارش شود، اشاره کرد و نوشت که این نشست نتیجه‌ای جز شکست برای رژیم اشغالگر قدس نخواهد داشت.

نویسنده این یادداشت با اشاره به اینکه محور اصلی نشست مذکور فلسطین و استقرار صلح در منطقه غرب آسیا است، از اینکه فلسطینی‌ها به این نشست دعوت نشده‌اند انتقاد کرد.

او می‌گوید فلسطینی‌ها به رغم اینکه اینکه اصحاب فلسطین و آرمان این کشور هستند، به نشست ورشو دعوت نشده و در مقابل، رژیم صهیونیستی با نخست وزیر خود بیشترین سهم مشارکت در این نشست را دارد.

فلسطین آنلاین در مورد نحوه تعامل عرب‌ها در این نشست نیر می‌نویسد: «عرب‌هایی که سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) سعی دارد آن‌ها را به اجماع و موافقت بر سر تصمیم فلسطینی‌ها راضی کند، برای تعیین سرنوشت بقیه سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دنبال دیدار با "بنیامین نتانیاهو" هستند».

این وب‌سایت فلسطینی از مواضع و اظهارات «صائب عریقات»، رئیس کمیته اجرایی ساف که تأکید کرده جدا کردن نوار غزه از بخش کر انه باختری رکن اساسی معامله قرن است، انتقاد کرد و نوشت که عریقات فراموش کرده است که عادی‌سازی کامل روابط بین رژیم صهیونیستی و عرب‌ها و نیز منزوی کردن فلسطینی‌ها از محیط عربی بزرگترین هدف معامله مذکور است.

بر اساس این یادداشت، هدف از نشست ورشو اولویت دادن به معامله قرن و «چیدن میوه به بار آمده از چندین دهه توطئه عربی و بین‌المللی علیه مردم فلسطین است».

طرح موسم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

نویسنده این یادداشت پیش‌بینی می‌کند نشست ورشو لهستان شکست بخورد: «نتیجه نشست ورشو جز شکست مفتضحانه نخواهد بود؛ چرا که رژیم اشغالگر به رغم گذشت ده‌ها سال از اشغالگری در فلسطین روی امنیت و آسایش ندیده است و نمی‌تواند ادعا کند که توانسته است کیانی باثبات تشکیل داده که می‌تواند به حیات خود ادامه دهد».

او تأکید می‌کند که مردم فلسطین و ملت‌های عرب به رغم تلاش‌های رهبران غیر قانونی خود که در پی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، هرگز اجازه نخواهند داد که این عادی‌سازی محقق شود.

نویسنده در پایان از سازمان ساف خواست تا قبل از آنکه دیر شود به این مسئله توجه کند که آنچه در ورشو قرار است اتفاق بیفتد به ضرر آن‌ها است نه به نفع آن‌ها.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا طی ماه گذشته از برگزاری نشستی به میزبانی ورشو خبر داد. او در ابتدا گفت که این نشست با محوریت ایران و تلاش برای اعمال فشار علیه تهران برگزار خواهد شد، ولی بعد‌ها دولت آمریکا برای کاهش حساسیت به این مسئله مدعی شد که این نشست با محوریت موضوع امنیت منطقه غرب آسیاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها