مقام کُرد: ایران از دولت آتی کردستان عراق حمایت می‌کند

کد خبر: 922499

یک مقام کرد در کنفرانس خبری مشترک با کنسول ایران در شهر سلیمانیه گفت که ایران از دولت آتی کردستان عراق حمایت می‌کند.

مقام کُرد: ایران از دولت آتی کردستان عراق حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: «عارف طیفور» رئیس شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق در استان‌های سلیمانیه و حلبچه امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با «سعدالله مسعودیان» کنسول ایران در سلیمانیه، در کنفرانس خبری مشترک با وی شرکت کرد.

به گزارش شفق نیوز، «عارف طیفور» به خبرنگاران گفت که «روابط میان اقلیم کردستان و ایران بسیار خوب است و ایران از دولت فعلی اقلیم کردستان و دولت آتی حمایت می‌کند و ما و آن‌ها در راستای به ثمر نشستن هر آن‌چه به نفع دو ملت است تلاش می‌کنیم.»

مسعودیان، کنسول ایران در سلیمانیه نیز گفت: حزب دموکرات کردستان نیرویی با وزنه بالای سیاسی در اقلیم کردستان است و این به شکل اساسی به ثبات در اقلیم و همچنین در مرزهایمان کمک می‌کند.

با گذشت بیش از پنج ماه از انتخابات پارلمانی کردستان عراق، اما احزاب کرد هنوز برای تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند و عمده اختلافات نیز حول سهم احزاب در کابینه می‌چرخد. در انتخابات مهر ماه گذشته حزب دموکرات کردستان ۴۵ کرسی، حزب اتحادیه میهنی کردستان ۲۱ کرسی و جنبش تغییر با ۱۲ کرسی بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند.

در این میان، به موازات عادی شدن روابط میان اربیل و بغداد پس از همه‌پرسی مناقشه‌انگیز ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ و همچنین بهبود روابط فی مابین پس از نخست‌وزیری عادل عبدالمهدی و سفر مسعود بارزانی به بغداد، روابط سیاسی میان تهران و اربیل نیز توسعه یافته است. ایران بارها اعلام کرده است که خواستار ثبات سیاسی اقلیم کردستان است و دکتر ظریف در سفر ۲۵ دی ماه خود به اربیل بر این گزاره تأکید کرد.

ایران همچنین در شرایط تحریمی و در شرایطی که حجم بالایی کالا به این منطقه صادر می‌کند، بیش از هر چیزی خواستار تشکیل یک دولت با ثبات در اربیل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها