برگزاری کنسرت خواننده صهیونیست در سایه مخالفت گسترده مسلمانان مغرب

کد خبر: 922639

مردم مغرب قصد دارند همزمان با برگزاری کنسرت خواننده صهیونیست تظاهراتی را در این کشور برپا کنند.

برگزاری کنسرت خواننده صهیونیست در سایه مخالفت گسترده مسلمانان مغرب
خبرگزاری فارس: اهالی مغرب در تدارک تظاهراتی علیه برگزاری کنسرتی با شرکت یک خواننده هوادار رژیم صهیونیستی هستند. به نوشته خبرگزاری «آناتولی» «انریکو ماسیاس» خواننده یهودی - فرانسوی قصد دارد ۱۴ فوریه (پنجشنبه هفته جاری) کنسرتی را در «کازابلانکا»، یکی از شهر‌های مغرب برگزار کند. به دنبال نزدیک شدن به روز برگزاری این کنسرت، گروه‌های مختلف مردم هوادار فلسطین در مغرب از جمله «گروه مردم نهاد مراکش برای فلسطین» در صفحه فیسبوک نوشت که قصد دارد تظاهراتی را علیه کنسرت انریکو ماسیاس برگزار کند.

در بیانیه این گروه با انتقاد از رژیم صهیونیستی آمده است: «همه مردم مغرب مخالف عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و برگزاری کنسرتی هستند که از جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین ستایش و حمایت می‌کند.»

یک گروه مردم نهاد دیگر مغربی موسوم به «ساز و کار فلسطین برای تحریم علمی فرهنگی اسرائیل» نیز در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: « ماسیاس دوست دارد خود را به عنوان هنرمند طرفدار صلح نشان دهد ولی در واقع او مدافع ارتش اسرائیل و اشغال فلسطین است.»

دولت مغرب نیز بارها تاکید کرده که هیچ رابطه رسمی با تل‌آویو ندارد. به غیر از اردن و مصر که با رژیم صهیونیستی توافقنامه صلح امضاء کردند، هیچ کشور عربی با تل آویو روابط رسمی ندارد.

مردم مسلمان مغرب بارها در اعتراض به جنایت های صهیونیست‌ها در منطقه و در حمایت از اهالی مظلوم فلسطین تظاهراتی برپا کرده‌اند.

روزنامه «رأی‌الیوم» نیز به تازگی در مقاله‌ای نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی «عنصری نامطلوب» در میان ملت مغرب است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها