نظر طالبانی درباره مسئله کرکوک

کد خبر: 923538

معاون نخست وزیر منطقه کردستان عراق و از رهبران حزب اتحادیه میهنی تحولات مربوط به معرفی نامزد این حزب برای تصدی وزارت دادگستری عراق را تشریح کرد.

نظر طالبانی درباره مسئله کرکوک

خبرگزاری تسنیم: قباد طالبانی معاون نخست وزیر منطقه کردستان عراق و از رهبران حزب اتحادیه میهنی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی الفرات گفت: ما از دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق حمایت می کنیم. عراق مشکلات بزرگتری در زمینه خدمات رسانی و مشاغل دارد و باید روی آنها تمرکز کنیم. مشکل نامزد تصدی وزارت دادگستری به زودی حل خواهد شد.

وی افزود: مشکلات پیش روی کشور در مقابل وزارت دادگستری بزرگتر است و این مشکل را حل خواهیم کرد.

طالبانی گفت: بودجه مالی سال 2019 میلادی درخصوص منطقه کردستان عراق بهتر از سال 2018 است و تمایل پارلمان و نیروهای سیاسی برای تصویب آن را مشاهده کرده ایم و امیدواریم که بودجه عمومی آتی بهتر از امسال باشد.

وی درباره روابط حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: با وجود فشارهای وارده در برخی زمان ها، این روابط خوب است و دوطرف درباره تشکیل دولت محلی منطقه کردستان عراق اتفاق نظر دارند.

طالبانی گفت: کنگره جدید اتحادیه میهنی را برگزار خواهیم کرد، زیرا این اتحادیه نیاز به رهبری جدیدی دارد و تصدی پست ریاست جمهوری عراق از سوی برهم صالح فرصتی طلایی برای حل اختلافات بین حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق است.

وی درباره مسئله کرکوک گفت: لازم است که مشکلات مربوط به مناطق مورد مناقشه از جمله کرکوک حل شود. ماده 140 قانون اساسی شامل دیالی و الانبار و صلاح الدین است و بزرگ شدن آن باعث بروز مشکلی سیاسی خواهد شد که ممکن است به مشکلی نظامی تبدیل شود.

طالبانی گفت: کردها کرکوک را بخشی از منطقه کردستان می دانند، اما نظر جلال طالبانی رئیس جمهور فقید، همزیستی مسالمت میز بود و این مردم هستند که دولت و سرنوشت خود را انتخاب می کنند و همچنین باید مشکل نفت و چگونگی فروش آن توسط بغداد و این منطقه حل شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها