نظر رئیس‌جمهوری رومانی درباره حضور ناتو در دریای‌سیاه

کد خبر: 923700

رئیس جمهوری رومانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در پیروی از رویه آمریکا در ایجاد روسیه هراسی گفت: ناتو باید حضور خود در دریای‌سیاه را تقویت کند.

نظر رئیس‌جمهوری رومانی درباره حضور ناتو در دریای‌سیاه

خبرگزاری مهر: به نقل از اسپوتنیک، رئیس‌جمهوری رومانی به عنوان ریاست دوره‌ای شورای اروپا در کنفرانس امنیتی مونیخ در سخنانی از افزایش حضور ناتو در دریای سیاه حمایت کرد.

«کلاوس یوهانیس» (Klaus Iohannis) رئیس جمهوری رومانی در سخنان خود در این باره گفت: در حالیکه اروپائی‌ها به تصمیم گیری پیرامون تحریم‌ها (علیه روسیه) پرداخته و به این روند نیز ادامه می‌دهند، ناتو نیز باید به تقویت حضور خود در دریای سیاه مبادرت نماید.

رئیس جمهوری رومانی در ادامه افزود: ناتو باید به بازدارندگی بیشتر و موضع دفاعی در این منطقه بپردازد و به همین دلیل است که رومانی از این موضوع حمایت می‌کند.

وی در پیروی از رویه آمریکا در ایجاد روسیه هراسی و نگاه امنیتی در جهت توسعه به شرق نیز گفت: منطقه دریای سیاه جائی که امنیت آن مکررا به چالش کشیده می‌شود، نیاز به حضور بیشتر ناتو دارد.

گفتنی است، جنگنده‌های روسیه چندی پیش به کشتی‌های اوکراینی در نزدیکی تنگه «کرچ» در دریای آزوف به دلیل ورود غیر قانونی به آب‌های روسیه هشدار داده و تعدادی از خدمه ۳ کشتی متعلق به نیروی دریایی اوکراین را بازداشت کردند.

۳ کِشتی مذکور حامل ۲۴ نظامی اوکراین از جمله ماموران سازمان امنیت این کشور بودند که بر اساس اطلاعات سازمان امنیت روسیه این اقدام را هماهنگ می‌کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها