آمریکا: کنترل شمال شرق سوریه را از دست نمی‌دهیم

کد خبر: 923924

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تأکید کرد کشورش به هیچ وجه قصد ندارد کنترل مناطق شمال شرقی سوریه را به نیروهای دولتی سوریه واگذار کند.

آمریکا: کنترل شمال شرق سوریه را از دست نمی‌دهیم

خبرگزاری تسنیم: به نقل از اسپوتنیک، «جیمز جفری» فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه روز یکشنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با تأکید بر اینکه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به معنی تغییر اهداف واشنگتن در شمال شرقی سوریه نیست، اظهار داشت: «اولین هدف ما در شمال شرقی سوریه این است که امنیت آنجا را حفظ کنیم. ما به هیچ وجه طرفدار بازگشت رژیم سوریه به آن منطقه نیستیم زیرا همانطور که در سایر مناطق سوریه می‌بینیم، آنها کمکی به ایجاد امنیت نمی‌کنند.»

جیمز جفری در مورد دومین هدف آمریکا در مناطق شمال شرقی سوریه نیز افزود: «هدف بعدی ما این است که دغدغه‌های ترکیه که متحد ما در ناتو محسوب می‌شود را نیز برطرف کنیم. از طرفی ما بسیار نگرانیم که مبادا نیروهای دموکراتیک سوریه در جریان تحولات آتی منطقه با رفتارهای بدی مواجه شوند. ما بارها به متحدانمان گفته‌ایم که خروج ما از سوریه به‌صورت فوری و ناگهانی نخواهد بود و به تدریج اتفاق خواهد افتاد.»

این دیپلمات ارشد آمریکایی در بخش پایانی صحبت‌های خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه هیچ تغییری نکرده است. ما ابتدا به دنبال شکست کامل داعش هستیم، در وهله دوم برای یافتن راهکاری جهت حل بحران سوریه با محوریت اقدامات سازمان ملل متحد تلاش می‌کنیم و در آخر خروج کلیه نیروهای خارجی از سوریه را دنبال خواهیم کرد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها