چند فرمانده و نیروی کُرد حسکه سوریه به ارتش پیوستند

کد خبر: 925355

یک شبکه خبری سعودی گزارش داد که ۱۵ نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور از این گروه جدا شدند و به ارتش سوریه پیوستند.

چند فرمانده و نیروی کُرد حسکه سوریه به ارتش پیوستند

خبرگزاری فارس: یک منبع موثق از جدا شدن شماری از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» (قسد) از این گروه خبر دادند.

شبکه خبری العربیه به نقل از این منبع گزارش داد که ۱۵ نفر از نیرو‌های دموکراتیک که در میان آنان فرماندهان عالی‌رتبه حضور دارند، از این گروه جدا شدند.

العربیه اعلام کرد که این افراد در «الحسکه» (شمال شرق سوریه) دست به این اقدام زدند و به ارتش سوریه پیوستند.

این ۱۵ نفر، پس از خروج از مناطق تحت سیطره کُردها، وارد منطقه تحت کنترل ارتش سوریه در شهر الحسکه شدند و درخواست کردند که آنان را بپذیرند.

نیرو‌های دموکراتیک که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، اخیرا با گروه تروریستی داعش در منطقه «الباغوز» در استان دیرالزور (شرق سوریه) به توافق رسیدند.

این در حالی است که روز گذشته کامیون‌های وابسته به ائتلاف آمریکا بیش از دو هزار نفر از عناصر داعش و خانواده‌هایشان را از این منطقه خارج کرد، ولی نیرو‌های دموکراتیک ادعا کردند که این افراد غیر نظامی بودند.

العربیه نیز در ادامه به نقل از ائتلاف آمریکا گزارش داد که سرسخت‌ترین عناصر داعش همچنان در الباغوز حضور دارند.

در همین ارتباط، منابع خبری ظهر امروز پنجشنبه از توافق بین نیرو‌های دموکراتیک با ارتش عراق خبر دادند و گفتند که بر اساس این توافق، امروز ۱۵۰ تروریست عضو گروه داعش که از تبعه‌های عراقی و خارجی بودند، توسط نیرو‌های دموکراتیک به ارتش عراق تحویل داده شدند.

منابع نظامی نیز اعلام کردند که این تعداد از عناصر داعش، نخستین گروهی بودند که قرار است تحویل ارتش عراق شود و بر اساس توافق منعقد شده بین طرفین، قرار است در مجموع ۵۰۲ عنصر داعش به ارتش عراق تحویل داده شود.

«احمد المحلاوی» فرماندار شهرستان «القائم» در استان الانبار عراق نیز گفت که «صبح امروز (پنجشنبه) ۱۰ کامیون حامل نیرو‌های داعش و خانواده‌های آنان از خاک سوریه وارد [عراق]شدند و نیرو‌های دموکراتیک سوریه آنان را تحویل ارتش عراق دادند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها