فرانسه: آلمان امکان صادرات تسلیحات را تسهیل کند

کد خبر: 926084

پس از انگلیس، فرانسه هم از آلمان خواست تا شرایط صادرات تسلیحات به کشورهای خارج از اروپا را مساعد کند.

فرانسه: آلمان امکان صادرات تسلیحات را تسهیل کند

خبرگزاری فارس: «برونو لومیر» وزیر اقتصاد فرانسه از دولت آلمان خواست تا در قوانین مربوط به صادرات تسلیحات به کشورهای ثالث تجدید‌نظر و امکان فروش سلاح را تسهیل کند.

وی در این مورد به نشریه آلمانی «ولت‌آم‌زونتاگ» گفت: «وقتی که شرایط صادرات تسلیحات نیست، بی‌فایده است که با بهبود همکاری میان فرانسه و آلمان، سلاح تولید کنیم. اگر می‌خواهیم رقابتی و کارآمد کار کنیم در این صورت باید شرایط به گونه‌ای باشد که بتوان به کشورهای خارج از اروپا هم سلاح صادر کرد.»

فرانسه هم شرایط سختی برای صادرات تسلیحات دارد. لومیر ابراز امیدواری کرده است که برلین و پاریس در زمینه تسهیل شرایط صادرات به توافق برسند.

انگلیس دیگر کشور اروپایی است که از سیاست‌های صادرات تسلیحاتی آلمان انتقاد کرده است و از برلین خواسته است تا همراستا با سیاست اروپایی عمل کند. انگلیس و فرانسه از آلمان می‌خواهند تا در زمینه فروش جنگنده‌های «یورو فایتر» و هواپیماهای «تورنادو» استثناء قائل شود. کنسرسیوم آلمانی- فرانسوی ایرباس هم همین خواسته را دارد.

نشریه آلمانی اشپیگل به تازگی نوشت که «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس در نامه‌ای به «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان ضمن هشدار درباره تاثیرات تحریم‌های تسلیحاتی آلمان علیه عربستان سعودی از برلین خواسته که پروژه‌های بزرگ دفاعی را از این تحریم‌ها مستثنی کند.

وزیر خارجه انگلیس همچنین هشدار داده که تصمیم آلمان برای توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی منجر به خسارت ۲.۳ میلیارد یورویی آلمان تا سال ۲۰۲۶ خواهد شد.

در پی قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، آلمان صادرات تسلیحاتی به ریاض را متوقف کرد. با این حال دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مانند انگلیس و فرانسه همچنان به معامله تسلیحاتی با عربستان ادامه می‌دهند.

روزنامه «واشنگتن پست» هم نوشته است که تحریم تسلیحاتی که آلمان سال گذشته میلادی علیه عربستان سعودی در ماجرای قتل خاشقچی تصویب کرد، موجب قطع صادرات تسلیحات اروپایی به سعودی‌ها می‌شود چرا که بسیاری از قطعات نظامی اروپایی ساخت شرکت‌های آلمانی هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها