توافق «بدر، صدر و دولة القانون» برای تکمیل دولت جدید عراق

کد خبر: 926153

یک منبع سیاسی ادعا کرد که توافقی بین «بدر، صدر و دولة القانون» بر سر تکمیل دولت جدید عراق حاصل شده است.

توافق «بدر، صدر و دولة القانون» برای تکمیل دولت جدید عراق

خبرگزاری فارس: یک منبع سیاسی در عراق، از یک توافق سه‌جانبه داخلی در عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری «موازین نیوز» عراق، این منبع اعلام کرد که توافق مذکور بر سر مناصب ریاست دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، دبیر کلی پارلمان و وزارت کشور است.

طبق این خبر، این توافق سیاسی بین جریان «صدر»، سازمان «بدر» (هادی العامری) و ائتلاف «دولة القانون» (نوری المالکی) بود و قرار است که این سه طرف، مسئولان مناصب فوق را معرفی کنند.

به گفته این منبع، پست وزارت کشور در اختیار سازمان بدر باقی ماند و «حمید الغزی» رئیس شورای «ذی قار» و از رهبران جریان صدر به عنوان مدیر دفتر عبدالمهدی برگزیده شد.

منبع مذکور در پایان تأکید کرد که که پست دبیر کابینه در اختیار دولة القانون قرار گرفت و «مهدی العلاق» همچنان وظیفه خود را در این پست ادامه خواهد داد.

پارلمان عراق طی ماه‌های گذشته به ۱۹ وزیر پیشنهادی از بین ۲۲ وزیر دولت پیشنهادی عبدالمهدی رأی اعتماد داده و وزارت دفاع، کشور و دادگستری عراق بدون وزیر باقی مانده بود.

«فالح فیاض» و «فیصل الجربا» به ترتیب دو نامزد پیشنهادی نخست‌وزیر جدید عراق برای تصدی دو وزارت کشور و دفاع این کشور بوده‌اند.

گفته می‌شود، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق، سرپرستی دو وزارت کشور و دفاع عراق را تا تعیین دو وزیر برای وزارتخانه‌های مزبور، بر عهده دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها