کشته و زخمی شدن ۴۰ شبه‌نظامی در حمله موشکی یمن

کد خبر: 926188

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بر اثر اصابت یک فروند موشک نقطه‌زن «بدر ۱_P» خبر داد.

کشته و زخمی شدن ۴۰ شبه‌نظامی در حمله موشکی یمن

خبرگزاری فارس: «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یکشنبه در یک نشست خبری گفت که نیرو‌های یمنی با حمله موشکی به منطقه مرزی «البقع» استان صعده واقع در شمال این کشور، ۴۰ نفر از شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی را کشته و زخمی کردند.

وی گفت که یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله روز یکشنبه، یک فروند موشک نقطه‌زن «بدر ۱_P» را به سمت شبه‌نظامیان مستقر در منطقه البقع شلیک کرد که در اثر آن، ۴۰ نفر از عناصر مزدور کشته و زخمی شدند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که ائتلاف متجاوز پس از شلیک این موشک بالستیک، بیش از ۲۰ خودروی امدادرسانی را برای نجات زخمی‌ها به منطقه البقع که در نزدیکی منطقه نجران قرار دارد، منتقل کرد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن افزود: پس از اصابت این موشک بالستیک به هدف مورد نظر، چند جنگنده و آپاچی و هواپیمای شناسایی بر فراز منطقه مزبور به پرواز درآمده‌اند.

یحیی سریع تاکید کرد که شبه‌نظامیان اکنون خود را برای لشکرکشی گسترده به سمت منطقه مرزی البقع آماده کردند.

این عملیات موشکی یمن در حالی صورت گرفت که نیرو‌های ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۴۹۶ خمپاره به سمت مواضع ارتش یمن، منازل و مزارع شلیک کرده‌اند

یحیی سریع در این باره گفت که نیرو‌های ائتلاف متجاوز طی ۷۲ ساعت گذشته، ۴۹۶ خمپاره به سمت مواضع ارتش یمن، منازل و مزارع شلیک کرده‌اند و علاوه بر آن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۵۵ حمله به نقاط مختلف یمن از جمله «باقم، البقع، شدا، نجران، صعده، کشر و حرض» داشته‌اند.

یحیی سریع همچنین گفت که ارتش یمن در پاسخ به این تجازوات گسترده، ۲۱ عملیات علیه مواضع ائتلاف متجاوز و خطوط امدادی آن‌ها انجام داده و خسارت‌های جانی و مالی به آن‌ها وارد کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها