احتمال دیدار دو نفره معاون رهبر طالبان و خلیلزاد در قطر

کد خبر: 926483

برخی منابع خبری در فضای مجازی اعلام کردند که معاون سیاسی رهبر طالبان و نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در قطر نشستی دو نفره خواهند داشت.

احتمال دیدار دو نفره معاون رهبر طالبان و خلیلزاد در قطر

خبرگزاری تسنیم: در حالی که طالبان از خروج نیرو‌های خارجی به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های اصلی این گروه برای پیوستن به روند مذاکرات صلح تاکید کرده است برخی منابع از احتمال دیدار فردی رئیس هیئت مذاکره کننده طالبان یا نماینده ویژه آمریکا خبر می‌دهند.

«قادر صدیقی» خبرنگار «رویترز» در توئیتر خود نوشت که «ملا عبدالغنی برادر» رئیس دفتر سیاسی طالبان و معاون «هیبت‌الله آخوند زاده» رهبر این گروه دیداری خصوصی با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان خواهد داشت.

در توئیت این خبرنگار افغان آمده است، ملا برادر که امروز (دوشنبه) به دوحه رسیده است دیداری دو نفره با خلیلزاد خواهد داشت، اما هنوز مشخص نیست که آیا رهبر دفتر سیاسی طالبان در دیگر دیدار‌های هیئت‌های این گروه با هیئت آمریکایی نیز حضور خواهد داشت یا خیر.

احتمال دیدار دو نفره معاون رهبر طالبان و خلیلزاد در قطر

اما خبرگزاری «رویترز» در گزارشی تصریح کرد که ملابرادر روز گذشته به قطر رسیده است تا با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در دور پنجم مذاکرات آمریکا با این گروه شرکت کند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز صبح امروز رسیدن ملا برادر به قطر را تائید کرد، اما جزئیات بیشتری درباره دیدار وی با هیئت آمریکایی ارائه نداد.

با رسیدن ملابرادر به قطر و حضور وی در دور پنجم مذاکرات آمریکا با طالبان امیدواری‌ها برای احتمال توافق بر آغاز مذاکرات بین الافغانی و برقراری آتش‌بس افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها