گنج اطلاعاتی درباره طرح‌های داعش در اختیار کیست؟

کد خبر: 927647

یک منبع امنیتی عراقی به اطلاعات گرانبهایی که درباره طرح‌های داعش در عراق، سرکرده‌ها و شبکه‌های خفته آن در برخی استان‌های عراق وجود دارد، اشاره کرد.

گنج اطلاعاتی درباره طرح‌های داعش در اختیار کیست؟

خبرگزاری مهر: یک منبع امنیتی عراقی به اطلاعات گرانبهایی که درباره طرح‌های داعش در عراق، سرکرده‌ها و شبکه‌های خفته آن در برخی استان‌های عراق وجود دارد، اشاره کرد.

به گزارش النهرین، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیرو‌های سوریه دموکراتیک (قسد) مورد حمایت آمریکا به اطلاعات گرانبهایی درباره طرح‌های داعش در عراق و سرکرده‌های باند‌های خفته آن در برخی استان‌های عراقی دست یافته اند.

وی افزود: نیرو‌های قسد این اطلاعات را در منطقه الباغوز سوریه پس از اسارت ده‌ها نفر از سرکرده‌های بارز داعش که در میان آن‌ها سرکرده‌های عراقی نیز به چشم می‌خورند، به دست آورده اند. این اطلاعات شامل اسرار طرح‌های داعش در عراق، مخفیگاهها، محل استقرار آن‌ها و اسامی سرکرده‌ای هسته‌های پنهان تکفیری‌ها در برخی استان‌های عراق است.

این منبع که نامش را فاش نکرد به اطلاعات آمریکایی‌ها درباره داعش و انتقال سرکرده‌های تکفیری‌ها از سوی نیرو‌های ویژه اطلاعاتی آمریکا به مکان نامعلوم برای تحقیق درباره آن‌ها اشاره کرد و بیان کرد که به احتمال زیاد مکانی که این سرکرده‌ها به آن برده شده اند منطقه کوبانی سوریه است.

همزمان برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش طی روز‌های گذشته به عراق آمده و در استان الانبار یا استان صلاح الدین عراق حضور دارد تا سرو سامانی به تکفیری‌ها نسل چهارم که اشبال الخلافه نامیده می‌شوند و بیشتر آن‌ها را فرزندان تکفیری‌ها کشته شده به ویژه داعشی‌ها خارجی تشکیل می‌دهند، بدهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها