چاوش اوغلو: تحریم‌ها آمریکا علیه ایران تصمیمی بسیار اشتباه است

کد خبر: 928016

وزیر خارجه ترکیه ضمن اشتباه توصیف کردن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از اقدامات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها به شدت انتقاد کرد.

چاوش اوغلو: تحریم‌ها آمریکا علیه ایران تصمیمی بسیار اشتباه است

خبرگزاری مهر: به نقل از النشره، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن علیه ایران تصمیمی بسیار اشتباه است و کشور‌های اروپایی هم با ترکیه در این زمینه هم عقیده هستند.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا علیه ایران بر ترکیه تاثیر می‌گذارد و آنکارا به شکل جدی برای سوق دادن واشنگتن برای دست برداشتن از تحریم‌ها تلاش می‌کند. کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در راستای ایجاد جایگزین‌های مختلف به منظور شکستن محاصره یا عدم آسیب از تبعات آن حرکت می‌کنند.

وزیر خارجه ترکیه بیان کرد: ترکیه در راستای عدم تاثیرپذیری فعالیت‌های تجاری به شکل منفی حتی با کشور‌هایی که با آن‌ها روابط سیاسی خوبی ندارد، حرکت می‌کند.

اوغلو تاکید کرد: آنکارا از اقدامات اسرائیل ضد فلسطینی‌ها بسیار ناخرسند است و در قبال اقداماتی که تل آویو در اراضی اشغالی انجام می‌دهد، دست بسته نخواهد ماند. ترکیه به تلاش‌ها برای حمایت از قدس و ملت فلسطین از طریق مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت ادامه خواهد داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها