آلمان خواسته آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه حزب‌الله را نپذیرفت

کد خبر: 928130

یک روزنامه صهیونیستی نوشته است که دولت آلمان از پذیرش تقاضای واشنگتن مبنی بر ممنوع ساختن فعالیت شاخه سیاسی حزب الله لبنان سرباز زده است.

آلمان خواسته آمریکا و رژیم‌صهیونیستی علیه حزب‌الله را نپذیرفت

خبرگزاری فارس: دولت آلمان از ممنوع اعلام کردن فعالیت شاخه سیاسی حزب الله لبنان سرباز زده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در این زمینه اظهار داشته که این وزارتخانه درباره اقدام‌های اخیر در زمینه ممنوع ساختن کلیت گروه حزب‌الله حتی اگر در برخی موارد دلیلی بر آن وجود داشته باشد، اظهار نظری نمی‌کند.

این روزنامه اشاره کرد که وزارت کشور آلمان در سال 2008 نیز پاسخ مشابهی را در این زمینه اعلام کرده بود.

بر اساس این گزارش، دولت انگلیس هفته گذشته فعالیت کلیت گروه حزب الله لبنان (شاخه سیاسی و نظامی) را ممنوع اعلام کرد. هرچند که حزب الله لبنان نیز این اقدام لندن را بی‌پاسخ نگذاشت و اعلام کرد : «ما جنبش مقاومت برابر اشغالگر اسرائیلی هستیم و هر کشوری که حامی و تأمین کننده مالی تروریسم است... حق ندارد ما را متهم به تروریسم کند».

حزب الله این تصمیم لندن را فرمانبرداری حقیرانه از دولت آمریکا دانست و تأکید کرد که این کشور وابسته و دنباله‌رو آمریکاست.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در ادامه نوشت که آلمان از جمله مکان‌هایی است که حزب الله در آنجا فعالیت دارد.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های آمریکایی مطلع از مواضع برلین در قبال ایران و حزب الله لبنان گفته‌اند که آلمان تقاضای آمریکا برای ممنوع اعلام کردن کلیت حزب الله لبنان را نپذیرفته زیرا این اقدام به فرآیند گفت‌وگوهای فلسطین-اسرائیل لطمه می‌زند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها